Malmö Live kommunicerar framgångsrikt med Digital Signage

Digital Signage är en effektiv marknadskanal. Med digitala skyltar, där man kommunicerar meddelanden direkt på skärmen, kan man snabbt och enkelt uppdatera sitt budskap på distans.

Nybyggda Malmö Live använder tekniken för att kommunicera information om bl a konserter och artister. Man har ett givande samarbete med leverantören Ricoh Sverige som står för hårdvara, mjukvara och löpande service.

Richo 2Digital Signage är en teknik för att sända/projicera och kommunicera digitalt på skärmar. Fördelarna är många. Med digitala skyltar kan man snabbt och enkelt uppdatera meddelanden och anpassa dem till olika områden och mottagare. Man kan visa film, ljud och bild, webbsidor, pdf:er, html och alla typer av Office-dokument utan att det krävs en separat server eller annan IT-infrastruktur.

Positiv feedback

Intresset är stort och Malmö Stad har utsett nybyggda Malmö Live till referensobjekt. Ricoh Sverige vann upphandlingen och har installerat flertalet skärmar för information om kommande spelningar, artister och invigningar. Utmärkande är en videovägg om 3 x 3 meter med avancerad teknik där 4K filer kan visas. På Malmö Live är man mycket nöjda med samarbetet.

  • Vi har ett system med cirka 60 skärmar och vi är speciellt stolta över videoväggen som består av nio skärmar som kan visa filmer i 4K. Det blir en unik upplevelse, säger Mikael Derving, fastighetsansvarig på Malmö Live Konserthus. Malmö Live som bygge är speciellt men vi upplever att vårt Digital Signage system är väl anpassat och flyter in i övrig arkitektur. Vi har bara gott att säga om vår leverantör Ricoh Sverige AB, allt från säljrepresentant Michael Larsson till projektledare, slutförande med utbildningar och att få hjälp med att få systemet grafiskt anpassat, framhåller Mikael Derving.

Malmös största skärm

I Malmö Stad använder man tekniken inom flera områden, bland annat till infartsskyltar. Ricoh Sverige kan leverera hårdvara och mjukvara samt erbjuda service och support till sådana lösningar. Skärmarna är allt från 12 till 156 tum.

  • Vi har sålt och installerat Digital Signage system till bibliotek, gatukontor, mäklare och stora köpcentrum i Malmö. Den senaste beställningen är en skärm på 156 kvadratmeter. Den kommer bli Malmös största skärm och ska sitta i ett köpcentrum, berättar Michael Larsson försäljningsansvarig på Ricoh Sverige Syd. De senaste åren har vi utvecklat kompetensen och resurserna och är stolta över att idag vara kapabla till att leverera de större systemen.

 

Post Comment