TDC butikerna i Danmark genomgår just nu en omprofilering och företagsnamnet ändras till You See.
Telekomkedjan har i media informerat om att ett gediget strategiarbete har utförts i syfte att stärka kundrelationer och skapa den bästa kundupplevelsen i butikerna. Ett steg i denna satsning är att genomföra en utökad digitalisering av butikerna. TDC väljer MultiQ som partner för den digitala lösningen och ordern är värd ca 1,2 MDKK.
TDC var tidiga med att investera i digitala skärmar i samtliga butiker. I samband med namnbytet väljer kedjan att utveckla det digitala butikskonceptet ytterligare. I deras 45 butiker kommer det framöver att finnas flera olika digital signage lösningar, vilka ska skapa en mer attraktiv butiksmiljö. Via skärmväggar demonstreras kedjans olika tjänster för TV och film. Övriga skärmar visar pågående kampanjer, erbjudanden och varumärkesstärkande budskap. Butikerna ska ge ett modernt och attraktivt intryck som får kunden att trivas och vilja stanna kvar längre.
”Våra kunder inom Retail fortsätter att utveckla digitaliseringen i butikerna. Det finns ett utökat behov av att förbättra kundupplevelsen både genom att skapa en attraktiv miljö men också genom att utveckla omnikanalstrategier. MultiQ är en stark partner inom digital kommunikation och vi erbjuder våra kunder en helhetslösning som underlättar digitaliseringsprocessen. TDC har varit kund till oss under flera år och att de väljer att fortsätta med oss är mycket glädjande. Det visar tydligt att MultiQ är en partner som kunderna kan växa med.” säger Henrik Johnsen, tf VD på MultiQ.