ALSO lanserar AvePoint Online Partner Services på Cloud Marketplace

[KANALPARTNER] ALSO utökar sitt utbud på Cloud Marketplace med AvePoint Online Partner Services.

AvePoints helt Microsoft Azure-administrerade lösning med tjänstbaserad programvara används av fem miljoner molnanvändare över hela världen och gör det möjligt för organisationer att leverera heltäckande hanterade tjänster via en och samma plattform. Leverantörer av hanterade tjänster kan dra nytta av AvePoints kraftfulla funktioner för migrering, hantering och skydd för att utöka sina erbjudanden för Office 365-tjänster.

”Genom vårt samarbete med AvePoint kommer vi att ge våra kunder möjlighet att få detaljerad kontroll över sina ökande leveranser av Microsoft-tjänster, genom att förenkla hanteringen och migreringen via en harmonisering av det ständigt växande utbudet av tjänster på ALSO Cloud Marketplace. Vi ser det som mycket positivt att tillföra värden med hjälp av smarta lösningar från våra partners, och vi ser fram emot att nå nya höjder med AvePoint”, sade Thorlakur Thorgeirsson, ansvarig för oberoende leverantörer av molnprogramvara på ALSO.

”Office 365 hjälper leverantörer av hanterade tjänster att leverera kraftfulla verktyg för produktivitet och samarbete till sina kunder, men det kan vara svårt att hantera och skydda många olika miljöer. Vi är glada att kunna göra AvePoint Online Partner Services tillgängligt för europeiska företag via ALSO:s Cloud Marketplace, och vi ser fram emot att hjälpa organisationer att ge sina kunder ännu bättre service och förenkla den bakomliggande hanteringen betydligt”, sade Scott Sacket, vice vd för affärsutveckling på AvePoint.

Med AvePoint Online Partner Services kan leverantörer av hanterade tjänster enkelt klara kraven på säkerhetskopiering och återställning enligt servicenivåavtal med detaljerade återställningsfunktioner för Exchange Online, SharePoint Online och OneDrive for Business. Bland ytterligare funktioner märks bättre kontroll över behörigheter och säkerhet, förenklad innehållshantering och omfattande rapporteringsfunktioner. Leverantörer av hanterade tjänster kan registrera, visa och administrera kundlicenser och klienter med fullständig tillgång till supportärenden och aktivitet från en central konsol.