Det nya partnerprogrammet från AMD ska vara enklare att förstå och stärka leverantörens partner.
AMD har som så många andra gjort ett nytt partnerprogram. Det nya programmet ska enligt globale kanalbossen Roy Taylor bättre återspegla ”det nya AMD” som under det senaste året utvecklat nya teknologier och produkter som samme kanalboss benämner som inget mindre än ”enastående”.
Samtidigt konstaterar han att det krävs en stark kanal för att sälja dem. Därav det nya programmet.
–Vi har gått igenom vårt partnerprogram och gjort betydande förbättringar. Det nya programmet kommer förhoppningsvis att överraska och förtjusa alla våra partner, säger Roy Taylor i ett pressmeddelande.
I samma pressutskick hade AMD också skickat med en kommentar från Kompletts nordiske produktchef Dag Pettersson:
– AMD har utformat det nya programmet kristallklart. Vid varje nivå går det direkt att se vilka steg man behöver ta för att nå nästa nivå, säger han där och tillägger att ”AMD har lyssnat på vad vi behöver”.
I samband med det nya programmet har man också slipat på partnerportalen som innehåller information och verktyg som ska hjälpa partner att bli mer framgångsrika med AMD.
Mer info om partnerprogrammet (AMD)