Många företag skulle enkelt kunna öka sin försäljning med upp till 30 procent, hävdar George Brontén, mannen som startade en it-distributör och sen byggde ett prisbelönt säljstöd.
forts. från föreg. sida
Vissa så kallade tankeledare i USA spår att av de 18 miljoner säljare som finns i USA i dag kommer det att återstå blott 3 000 år 2020.
– Det är väl att sticka ut hakan lite, men det pekar ju på att en stor del av försäljningen som sker i dag kommer att automatiseras. Så är det bara.
Och det gäller alltså den traditionella försäljningen, den som en stor del av de rådande tankarna kring vad som gör lyckad försäljning är giltiga för. Och som i princip kan sammanfattas med att ju högre aktivitetsnivå – desto högre försäljning.
Den modellen funkar inte inom komplex försäljning, hävdar George. Samtidigt tror han alltså att han har hittat modellen som funkar. Och som hans nya skapelse Membrain ska hjälpa företag att sätta i system.
– Något jag såg tidigt och som länge har drivit mig är att man med ganska enkla medel borde kunna öka ett företags omsättning med 20-30 procent.