Cygate utmärker sig för sitt arbete med employer branding

 

Cygate utmärker sig återigen för sitt employer branding arbete och tilldelas pris av Karriärföretagen som Sveriges Karriärföretag 2018.

Mattias Anderhov, systemadministratör på Cygate

Karriärföretagen väljer 100 arbetsgivare varje år som bedriver det bästa och mest kvalitativa employer branding-arbetet i Sverige.

Med sitt kundlöfte ”Alltid där”, har Cygate lyckats i sin ambition att vara nära sina medarbetare, kunder och partners och på det viset vara en attraktiv arbetsgivare.

-Vi är oerhört stolta och glada att få utmärkelsen som Sveriges Karriärföretag. Det är ett kvitto på att vårt arbete för våra befintliga och blivande medarbetare ger resultat. Vi har på kort tid tilldelats flera utmärkelser för att vi aktivt involverar hela organisationen, från ledningsgrupp till linje, i employer branding-frågorna och jobbar på ett innovativt och inspirerande sätt, säger Fredrik Sidmar, VD på Cygate.

Motiveringen från Karriärföretagen är:

”Med stora utvecklingsmöjligheter och en lärande organisation för sina medarbetare har Cygate jobbat aktivt med sitt employer branding arbete. Med ett bidragande engagemang och flexibilitet har Cygate visat att dem vill vara med och göra skillnad.”

Dessutom har expertpanelen betygsatt Cygate utifrån kriterierna organisationens karriärsidor, kvaliteten på Social/Digital Media inom employer branding, fokus på arbetsmarknadsdagar och andra talangforum samt attraktivitet som arbetsgivare i relevanta mätningar.

Cygate har fått en rad utmärkelser för sitt arbete med employer branding som ”Sveriges attraktiva arbetsgivare”, enligt studenter och som ”Årets Innovatör inom employer branding.”. Dessutom är Petter Dolk, HR-direktör Cygate och Eva-Lotta Jonsvik, Marknadsdirektör Cygate & Telia Large unikt nog båda nominerade som ”employer branding-person”.

-Vi ser tydligt att kommunikation och samarbete när en kultur med ett öppet klimat, där utbyte av erfarenhet och feedback blir en naturlig del av arbetet. Det gäller allt från att vi bjuder på en fredagsmacka till att vi använder vår egen personal i våra reklamkampanjer, säger Fredrik Sidmar.

Lyckade exempel
Cygate prisas bland annat för sitt arbete med rekryteringskonceptet ”Kickstart” och sina rekryteringskampanjer. ”Kickstart” togs fram av Cygate med syfte att hitta Sveriges nästa IT-talanger. Utvalda studenter får ta del av kompetensutvecklande aktiviteter för att få förberedande kompetenser inför rollen som konsult. De anställs hos Cygate från dag ett och efter avslutad utbildning går de rätt in i konsultrollen. Detta leder till en kort startsträcka.