Microsoft-profilen Eva-Lotta Jonsvik tar över som marknadsdirektör hos Cygate. Främsta utmaningen handlar om att ytterligare lyfta tjänsteerbjudandet.
Cygate har ny marknadsdirektör. Det är Eva-Lotta Jonsvik med lång erfarenhet av it-branschen som tar över rollen efter Richard Schumacher. Eva-Lotta kommer närmaste från Microsoft där hon arbetade med marknadskommunikation mot smb och tidigare även med pr kring molntjänster.
När hon nu går in i Cygate är det främst utmaningen att fortsätta lyfta integratörens tjänsteerbjudande som lockar, säger hon.
– Jag ville också komma närmare kunderna och den lokala marknaden, och närmare besluten.’
Ska leda 300-procentsresan
Cygate befinner sig på en resa som bland annat ska resultera i en ökning av tjänsteförsäljningen med 300 procent, räknat från 2014 fram till 2018. Och det är självfallet den resan som står i centrum för Eva-Lotta.
– Vi måste nå fler med vårt budskap, de som inte är intresserade av teknik. De nya it-beslutsfattarna.
– I kommunikationen handlar det mycket om att våga prata om mer än teknik och att lyfta tydliga kundfördelar för att inspirera fler att se möjligheterna med IT som tjänst.
Vad ska du göra närmast?
– Jag har ju lyxen att komma in när varumärkesresan med Närproducerade it-tjänster redan är gjord och jag har ett team som redan jobbar väldigt bra. Så det handlar mer om att skruva i det som sker.
Eva-Lotta kommer som sagt närmast från Microsoft. Hon har också varit marknadschef på Caperio och Sourcecom. Vid sidan om arbetet är Eva-Lotta sedan två år tillbaka kursledare på Kommunikatörsutbildningen på Företagsuniversitetet i Stockholm.