Datanova: ”Jag respekterar ett företag som erkänner brister”

Det slog ner som en bomb. Men när dammet lagt sig efter nedslaget tedde sig beskedet om att HP delar bolaget i två logiskt och rimligt – och bra. Vi frågade partnerledet vilken betydelse de tror att planerna får.

HP-delningen inger hopp i kanalen

 

Wahid Raziullah, Datanova
Wahid Raziullah, Datanova Servicepoint.

Wahid Raziullah, Datanova Servicepoint

När fick du reda på HPs planer att dela upp bolaget?

– Jag fick reda på det ganska nyligen, men inte på ett lika chockartat vis som sist.

Vilken var din första reaktion?

– Det var väntat, HP har gett indikationer på att de vill fokusera mer på business-segmentet och tjänster, och har ju till exempel velat klippa bandet till konsument notebooks länge.

Hur tror du att det kommer att påverka er? Hur hoppas du att kommer att påverka er?


– Jag respekterar ett företag som erkänner sina brister , om man har några, och detta är bara bra då man troligtvis kommer att göra en del satsningar inom respektive område samtidigt som fokuset kommer att förbättras.

– Det blir bra för företaget och bra för kunden , det blir något av ett Win-Win moment.

– Jag tror att det kommer att upplevas som positivt hos oss, men vi önskar att det inte blir alltför många nya rutiner och villkor att behöva inrätta sig i. Övergången till nya rutiner måste hur om helst ske smärtfritt.

På vilket sätt skulle HP kunna bli en (eller två) bättre leverantörspartner för er efter uppdelningen?

– Att man följer med marknadens rådande utmaningar och är lyhörd gentemot problemen.

 

Post Comment