Ecster och Textalk vill öka lönsamheten för e-handlare

Textalk används av över 4 000 e-handlare i Sverige. Sedan tidigare har Textalks webshop erbjudit Ecsters betalsätt var för sig.

Nu utökas samarbetet då e-handlare som använder Textalks webshop även kan välja Ecster Pay – en kassa som har fokus på återkommande kunder.

– Ecster Pay ger en modern och transparent köpupplevelse med fokus på återkommande köp vilket vi hoppas kan få våra kunder att sälja ännu mer, säger Magnus Lundh, försäljningschef på Textalk AB.

Ecster Pay är e-handelskassan som siktar högre än det enskilda köpet. Kassan är byggd för att ge fler återkommande kunder. I Ecster Pay kan konsumenten välja bland de mest fördelaktiga betalsätten, spara kortuppgifter och själv välja leveransadress. Kassan kommer även ihåg vilket betalsätt kunden valde senast, vilket underlättar kundens nästa köp. Identifiering med Mobilt BankID innebär att köp sker lika enkelt som säkert i mobilen, plattan eller datorn.

– Det känns jättekul att vi utökar vårt samarbete. Det finns ett allt större intresse hos e-handlare att ge konsumenten den bästa köpupplevelsen och på det sättet få kunden att återkomma för ett köp till. En nöjd återkommande kund som förstått hela innebörden av sitt köp är betydligt mer lönsam för handlaren än att ständigt investera i att jaga nya kunder, säger Urban Höglund, produktchef Ecster.