EET Europarts stärker sin POS & Auto-ID-verksamhet med tillsättandet av en EMEA Direktör
Hem NYHETER EET Europarts stärker sin POS & Auto-ID-verksamhet med tillsättandet av en EMEA Direktör

EET Europarts stärker sin POS & Auto-ID-verksamhet med tillsättandet av en EMEA Direktör

Publicerat av: Redaktionen

EET Europarts har en ambitiös och målinriktad strategi för att bli en av de ledande POS- och Auto-ID distributörerna i Europa under 2019. Nyligen tillsattes en EMEA Direktör som är på plats för att påskynda genomförandet.

En rad förvärv under det senaste året har konsoliderat EET Europarts’ position som en ”one-stop-shop” EET Europarts stärker sin POS & Auto-ID-verksamhet med tillsättandet av en EMEA Direktör 2
distributör inom affärsområdet POS och
Auto-ID. Företaget distribuerar ett brett utbud av de viktigaste och största varumärkena inom POS-branschen, och EET Europarts breda POS & Auto-ID sortiment omfattar idag produkter, utrustning och system för POS, AIDC, RFID och mobila lösningar. Sortimentet riktar sig till butiker och butikskedjor, hälso- och sjukvården, lager, transport, logistik och industri i allmänhet.
”Jag är oerhört nöjd med utvecklingen av vår POS & Auto ID-verksamhet under de senaste åren”, säger Johanna Pettersson, chef för POS & Auto-ID hos EET Europarts AB. ”Vi har samlat rik erfarenhet inom branschen, och vi har uppnått en betydande organisk tillväxt med fyra förvärv enbart under 2016.”

För att kunna fortsätta att växa inom affärsområdet POS & Auto-ID och få en fortsatt framgång så har EET Europarts anställt en erfaren EMEA Direktör som ska leda utvecklingen av affärsområdet POS & Auto ID framöver.

”Vi är mycket glada att tillkännage tillsättandet av Richard Gregoire som EMEA Direktör för vår POS & Auto-ID-verksamhet. Richard tar med sig stor erfarenhet av POS och Auto ID-branschen. Han kommer tidigare från Scansource Europa där han nyligen hade rollen som VP Sales Europe POS and Barcoding Division. Jag är glad att välkomna honom till denna nyckelroll hos EET Europarts, då vi fortsätter att växa ”, tillägger Johanna Pettersson.
Richard Gregoire går in i EET Europarts som en expert på distribution och försäljningslösningar via partners till kunder i EMEA. Han har 17 års erfarenhet av B-to-B försäljning och han har även stor erfarenhet av att utveckla och genomföra affärsstrategier, samt att bygga starka och presterande säljteam.

”Jag är verkligen imponerad av de resultat som EET Europarts uppnått inom affärsområdet POS & Auto-ID under de senaste 3 åren. En imponerande organisk tillväxt och flera förvärv understryker företagets engagemang att bli en av de ledande POS och Auto-ID distributörerna i Europa ”, säger Richard Gregoire, nytillträdd EMEA Director, POS & Auto-ID i EET Group, och han fortsätter: ”jag ser mycket fram emot att leda de ambitiösa POS & Auto-ID säljteamen över hela Europa. Hos EET Europarts kan vi erbjuda installatörer och integratörer ett brett utbud av omfattande mervärdestjänster i form av stöd och rådgivning för utformning, inköp och hantering av deras POS & Auto-ID-projekt, och det är precis vad professionella kunder efterfrågar”.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00