EET Europarts förvärvar Wiktors AV-line och siktar på att bli störst, bäst och möjligen vackrast av AV-distar.
Om fem år ska EET Europarts vara bäst på AV och digital skyltning, förklarar man i ett pressmeddelande idag. Och vägen dit ska bland annat gå via flera förvärv. Idag meddelar bolaget sitt första bolagsköp inom ramen för satsningen: Wiktors AV-line, som funnits i över 50 år. Svenske Europarts-vd:n Stefan Nilsson kommenterar:
– Förvärvet av Wiktors AV-Line AB är startskottet för en paneuropeisk satsning på AV och digital signage. Fler förvärv inom Pro AV & Digital Signage kommer och parallellt stärker vi affärsområdet genom att rekrytera några av branschens mest begåvade säljare och produktpersoner.
Wiktors AV-Line har 17 anställda i Sverige. Bolagets vd Peter Bohmelin ser enligt en kommentar fram emot att få kliva ut på den europeiska scenen.
– Det är fantastiskt att Wiktors styrka på den svenska marknaden nu verkligen kan föras in i bilden i en större europeisk skala.