Walmart apotek glenpool ok http://sverigepiller.com/ Andrew zimmern hemlös narkoman

Efterfrågan på affärsnära it gör Cygate lila

Patrik Olsson, vd för Cygate.

Patrik Olsson, vd för Cygate.

I förra veckan bytte Cygate färg och logotyp. Deras gula blev till lila och numera lyser ägaren Teliasoneras symbol bredvid namnet. Det markerade starten för ett närmare samarbete bolagen emellan.

Fast rörelsen mot det har pågått sedan i höstas då Patrik Olsson, med ett långt förflutet hos Teliasonera, klev in som vd istället för Bengt Lundgren. Och för en kort tid sedan flyttades Telias PBX-verksamhet, med ett 90-tal personer, över till Cygate.

Vad är det som händer nu?
– Vi knyter oss närmare dels rent visuellt med en rebranding, men framför allt närmare vi oss varandra i hur vi arbetar tillsammans och mot kunder, säger Patrik.

Grundtanken bakom det tätare samarbetet är att skapa förutsättningar för att utnyttja det bästa hos Cygate och Telia. Enligt Torbjörn Chami, affärschef Telia Enterprise, handlar det om att ta till vara integratörens snabbhet, flexibilitet och agilitet, och operatörens muskler i fråga om storlek och produktutbud.

– Det är viktigt att poängtera att vi förblir två skilda bolag. Cygate har en egen kultur och struktur och så kommer det att vara, det är inget vi vill ta bort, tvärtom, säger Torbjörn Chami.

Finns det ingen risk att Cygate kommer att uppfattas som större och mindre snabbrörligt nu?
– Nej, vi har en stark kultur och det är som Torbjörn sa en viktig poäng att vi behåller bolagen [separerade], säger Patrik.

Vilka drivkrafter på marknaden har lett till det här?
– Främst att kunderna i allt högre grad vill ha mer av integrerade lösningar inom ICT, alltså traditionella telekomlösningar och it-tjänster som en helhet, med tydligare kopplingar till deras affärsprocesser, säger Torbjörn.

Vilka förändringar sker i ert sätt att möta kunderna nu?
– Ett resultat är att Telias säljkår, som har starka kundrelationer, nu också bär med sig hela Cygates portfölj. Så tillsammans med Telias portfölj blir det en oerhört mycket större slagkraft i de värderbjudanden vi kan ge till våra kunder, pitchar Torbjörn.

Patrik Olsson:
– Jag är förstås supernöjd med att få ett 100-tal ytterligare säljare som bär ut våra produkter. Det här blir verkligen ett dreamteam för oss.

 

 

 

Filed in: Nyheter Tags: , , , ,
© 2017 AHA IT-Media AB all rights reserved