Elgiganten är först på den svenska marknaden att uppgradera till Apples nya shop-in-shopkoncept, i butikerna på Kungsgatan och i Kungens Kurva, Stockholm som öppnar dörrarna till den nya Apple-världen idag. Konceptet kommer sedan att spridas till fler butiker.
– Vi är otroligt stolta och glada över att Elgiganten får vara först i Sverige med att visa upp Apples nya butikskoncept. Apples produkter är väldigt efterfrågade av våra kunder och det nya konceptet ger kunderna ännu större möjlighet att testa och uppleva alla möjligheter som Apples produkter erbjuder, säger Niclas Eriksson, vd på Elgiganten, i ett pressmeddelande.
Det nya butikskonceptet har stora likheter med Apples egna butiker på Fifth Avenue i New York och på Regent Street i London. Avdelningen har blivit större och ljusare och mer öppen än tidigare. Flera stora produktgrupper har fått större utrymme och funktioner som Apple-TV blir enklare att uppleva. Kunderna ges dessutom ännu större möjlighet att testa produkterna och själva uppleva alla möjligheter de erbjuder.