Episerver lanserar ”Digital Ninety-Nines”, en global kampanj som uppmärksammar kvinnors arbete i teknikbranschen
Hem NYHETER Episerver lanserar ”Digital Ninety-Nines”, en global kampanj som uppmärksammar kvinnors arbete i teknikbranschen

Episerver lanserar ”Digital Ninety-Nines”, en global kampanj som uppmärksammar kvinnors arbete i teknikbranschen

Publicerat av: Redaktionen

På den internationella kvinnodagen lanserar Episerver ”Digital Ninety-Nines”, en kampanj som belyser kvinnors arbete inom IT, digital marknadsföring och teknik.

dyzlfk4jtwerahyubf1zKampanjen är uppkallad efter den internationella organisation för kvinnliga piloter, ”The Ninety-Nines”, som grundades av Amelia Earhart 1929. ”Digtial Ninety-Nines” innefattar bidrag från och intervjuer med uppmärksammade kvinnor på bland annat Microsoft, IBM, Electrolux, Provasi Capital och Episerver.

Innehållet i ”Digital Ninety-Nines” finns på episerver.com/digital99s och består av en rad podcasts med ledande kvinnor inom digital marknadsföring, IT och teknik. Serien startar med en intervju med Heather Hanson, Global Head of Marketing Technology på Electrolux, som beskriver hur hon gått från en traditionell IT-roll till en global digital marknadsföringsposition. Denna följs av en podcast med Laura Hood, VP of Product Marketing på IBM Marketing Cloud, där hon delar med sig av sina erfarenheter inom datavetenskap, mjukvaruutveckling och produktkommunikation.

Initativet fortsätter under hela mars månad, och podcastavsnitten finns tillgängliga för nedladdning på iTunes, Soundcloud och YouTube, samt på Episervers webbplats.

– Under mer än tjugo år inom digital marknadsföring och IT har Episerver sett snabba förändringar inom teknikområdet. Men, det finns en förändring som behöver gå snabbare ändå och det är inkluderandet av fler kvinnor på ledande positioner inom IT och teknik, säger Jessica Fardin, Senior Marketing Director på Episerver.

– Kvinnor utgör endast 11% av teknikjobben inom EMEA (Europa, Mellanöstern och Afrika) – och siffran är ännu lägre för ledande befattningar – så vi använder årets internationella kvinnodag som ett sätt att öka medvetenheten om den centrala roll kvinnor kan spela inom digital marknadsföring och IT. Amelia Earhart brann för pionjärerna inom luftfarten och kampanjen ”Digital Ninety-Nines” lanseras i hennes anda genom att belysa det betydande arbete som utförs i vår bransch. Men istället för att fokusera på specifika genusfrågor koncentreras vår kampanj till att använda kvinnliga experters synpunkter och erfarenheter för att inspirera marknadsförare och bidra med nya insikter, avslutar Jessica Fardin.

För att få tillgång till de senaste intervjuerna och innehållet i ”Digital Ninety-Nines”, besök episerver.com/digital99s.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00