Walmart apotek glenpool ok http://sverigepiller.com/ Andrew zimmern hemlös narkoman

Eton Shirts ökar försäljningen online med Salesforce Marketing Cloud 

Eton Shirts har inlett ett samarbete och använder sig av Salesforce Marketing Cloud för att driva försäljning i omnikanalen.

Genom samarbetet kan Eton erbjuda mer anpassade erbjudanden till sina kunder, oberoende om de handlar på nätet eller i butik, och oavsett vilken enhet som används.

Eton har sytt skjortor sedan 1928 och är kända för sin kvalitet och unika designegenskaper. Etons skjortor och accessoarer säljs idag på 49 marknader i några av världens mest exklusiva butiker. Företagets försäljning på nätet har växt snabbt de senaste åren – från en omsättning på 4,5 miljoner kronor år 2013 till 70 miljoner under 2016, en ökning med mer än 1 400 procent på bara tre år.

Etons tidigare leverantör gav one tillräckliga möjligheter att rikta erbjudanden till kunder via e-post. För att kunna erbjuda mer personliga kampanjer, sökte Eton en stabil lösning för digital marknadsföring, som också kunde stödja företagets tillväxtplaner.

– Vi jämförde ett antal leverantörer och fann att Salesforce Marketing Cloud var den bästa lösningen för våra behov. Med Marketing Cloud kan vi rikta bättre och mer anpassade erbjudanden till våra kunder. Det är även en framtidssäkrad lösning, vilket ger oss möjligheten att integrera vår onlineverksamhet med de fysiska butikerna, säger Artur Krupke, e-handelsansvarig på Eton.

Marketing Cloud gör att Eton enkelt kan integrera information från alla sina försäljningskanaler och enheter, och analysera den i realtid för att skapa effektiv kommunikation till sina kunder. Marketing Cloud hjälper Eton att förutse kundernas beteende så att personliga erbjudanden och inspiration om nya kollektioner kan ges vid rätt tidpunkt och på rätt sätt.

– Eton är ett starkt varumärke som är känt för sina högkvalitativa skjortor. Att kunna interagera med kunder i en mängd olika digitala kanaler är avgörande för företagets framgång. Marketing Cloud kommer att stödja Etons digitala strategi, som fokuserar på att integrera onlineförsäljningen med de fysiska butikerna. Vi är stolta över vårt samarbete med Eton och att kunna stödja dem i deras framtida tillväxt, säger Baman Motivala, Nordenchef på Salesforce.

Om Salesforce

Salesforce är världens ledande leverantör av CRM-lösningar, och gör det möjligt för företag att kommunicera med sina kunder på ett helt nytt sätt

 

Filed in: Molntjänster, Reportage Tags: , ,
© 2017 AHA IT-Media AB all rights reserved