MICROSOFT PARTNERDAY 2014 / Microsoft befinner sig som bekant på en resa där den tidigare licensbaserade affärsmodellen skrotas till förmån för teknik och leveranssätt som stödjer moln, mobilitet och ändrade köpmönster hos kunderna. Under Microsoft Partnerday 2014 beskrev de olika aspekter av den förändringen och delade med sig av sin syn på hur partner kan följa med i den. Och vd Jonas Persson tryckte i sitt välkomsttal på att han ser nätverkandet med Microsofts partner som en central del i den här utvecklingen.
– Man blir aldrig starkare än sitt nätverk, sa han. Så det är viktigt för oss att nätverka med er, bygga nya relationer och lyssna på er.
Vi gav oss ut i vimlet för att ta reda på hur leverantörens syn på verkligheten rimmar stämmer med den deras partner har. Och givetvis om leverantörens sätt att vrida om sin strategi är uppskattat.
Qbranch ”Vi vill ha mer stöd kring storytelling”
Mogul ”Gå tillsammans med oss ut till kunderna”
B3IT Connexions ”De har en utmaning på den mobila sidan”
Itero ”Förändringen är bra – men information kan bli bättre”
IXX IT-partner ”Ge oss mer utbildning kring Office 365”