iGaming Academy höll en kurs i affärsanalyser

Mellan den 3:e och 5:e april höll iGaming Academy en kurs med inriktning på affärsanalyser på iGaming Academy Center på Malta.

I denna kurs hade deltagarna möjlighet att få en inblick i kundtrender inom iGaming och bland annat lära sig att analysera data, vilket ger en möjlighet att förfina sina egenskaper att använda analyser för att sedan tolka vilka beteenden olika kunder har och vilka egenskaper som de besitter. Denna kurs passade speciellt bra för personer som arbetar inom iGaming-branschen och som har specialiserat sig inom området att analysera data och/eller beteende. Det är mycket bra för dig som vill spela casino online att dessa kurser finns, då detta bidrar till att casinon har möjlighet att erbjuda dig bättre upplevelser, eftersom de vet vilka beteenden spelare generellt har. Även personer som arbetar med att marknadsföra casinon, så kallade casino affiliates, kan ha stor nytta av kursen. Med hjälp av kunskapen de fick kan de på ett bättre sätt marknadsföra de casinon de samarbetar med för att öka antalet spelare som registrerar sig och börjar spela.

Affärsanalyser ökar kvalitén på casinon

Även de som jobbar på ett specifikt casino har möjlighet att använda sina nya kunskaper från kursen för att göra casinot mer attraktivt för spelarna och på detta sätt öka lönsamheten för casinot. Det kan både vara att öka antalet spelare på casinot och att få redan befintliga spelare att vara mer aktiva på casinot, bland annat genom att förstå sig på olika kundbeteenden. Det kan till exempel vara en bra idé att förstå sig på skillnaden mellan hur kvinnor och män spelar, för att göra spelsajten så attraktiv som möjligt för båda könen. Det kan nämnas att det är fler män än kvinnor som spelar på sportspel och till och med tre gånger fler män än kvinnor som spelar poker. Små ändringar på sajterna kan göra stora skillnader utan att vara alltför kostsamma. Denna kunskap är extra viktig för alla nya casinon just nu, då dessa ännu inte har etablerat sig på marknaden. För att kunna slå sig in på denna konkurrenskraftiga marknad måste de skilja sig från andra casinon och visa spelarna varför de ska välja ett nytt och okänt casino istället för en välkänd och väletablerad sajt, vilket ovanstående kurs kan hjälpa dem med.

Hjälpa med att marknadsföra casinon

För de som jobbar inom området marknadsföring av casino är det också väldigt viktigt att förstå sig på olika trender, beteenden och analyser, vilket man kunde lära sig på kursen. På detta sätt kan de förstå vilka olika slags marknadsföringskanaler som passar olika målgrupper och vilka casinon som är mest relevanta för dem. De kan också lära sig vilken slags information som passar på olika slags marknadsföringsplattformar. Om de jobbar med casino affiliate sajter är det viktigaste kanske vilka bonusar som finns tillgängliga och vilka slags betalningsmetoder som olika casinon erbjuder, men om de istället marknadsför casinon genom nyhetsbrev kanske det viktigaste istället är att poängtera vilken otrolig registreringsbonus och välkomstbonus som väntar.

Slutord

Förhoppningsvis kommer kursen i affärsutveckling som iGaming Academy höll ge ökad kunskap, både för de som jobbar på casinon och för de som marknadsför casinon. Troligtvis kommer casinon att kunna få ut mer av redan aktiva spelare, men även locka till sig nya spelare. De som marknadsför casinon kommer att hitta nya sätt att attrahera spelare genom att se vilka olika beteenden och trender som finns bland olika segment. Det är ingen tvekan om att kursen gav mycket användbar information till de som deltog