Inet storsatsar på levande butiksupplevelser

Inet satsar nu på att göra butiksbesöken till en inspirerande mötesplats med kunderna.

I december 2015 lanserades Digital Signage i samtliga butiker, där bildskärmar presenterar bland annat erbjudanden, kampanjer och lokala evenemang.

Kunderna uppskattar det här, mottagandet har varit över förväntan och att ha rörlig bild i butiken gör besöket mer till en inetupplevelse. Vi värderar det fysiska mötet väldigt högt och vill att alla ska trivas när de kommer in till oss, säger Peter Kumlin, försäljningschef på Inet.

Inet arbetar ständigt med att utvecklas, nu senast med satsningen på digital skyltning, Digital Signage, i alla butiker. På storbildsskärmar ovanför kassorna och integrerade skärmar ute i själva butikerna kan kunderna ta del av kampanjer, erbjudanden och andra spännande nyheter.

– Vi vill göra butiksbesöket till en inspirerande upplevelse. Kunderna uppskattar att snabbt och enkelt ta del av aktuella erbjudanden direkt i butiken, men också att de nu har möjlighet att få mer ingående information om olika produkter och komponenter som inte alltid ligger framme på hyllorna.

Inet har även arbetat med att korta ledtiderna för serviceärenden. Det finns serviceverkstäder i samtliga butiker så att kunden kan få hjälp på plats, istället för att behöva skicka iväg en produkt för att lagas.

– Kunderna ska kunna få hjälp med allt de behöver i butiken, helst under dagen, även när det handlar om tjänster såsom uppgraderingar eller ominstallationer av datorer.

Nästa satsning för Inet är att ta fram nya sätt att visa och låta kunderna testa virtual reality och mobila enheter såsom surfplattor, telefoner och smarta klockor i butikerna.

– Vi arbetar alltid med att hitta nya lösningar för att ge bättre service. Kundtjänst har nyligen fått utökade öppettider under helgerna för att vara ännu mer tillgängliga för våra kunder, säger Peter Kumlin, försäljningschef på Inet.

Post Comment