Walmart apotek glenpool ok http://sverigepiller.com/ Andrew zimmern hemlös narkoman

Infront lyftes på Dell Winter Tour

Dell Winter Tour samlade ett hundratal slutkunder och ett fåtal partner på Berns Salonger i Stockholm. På programmet stod ett tjugotal presentationer kring Dells samlade utbud. Men också partnerplussning när Infront fick chansen att förklara sitt värde för kunderna. 

Henrik Enbom, försäljningschef på Infront IT-partner.

Henrik Enbom, marknadschef på Infront IT-partner.

Henrik Enbom från Infront IT-partner fick äran att under en egen session förklara för besökarna – som till största delen bestod av slutkunder – varför det är bra att jobba med partner. Henrik är en av bolagets grundare och uppskattade förstås möjligheten att få förklara vilket värde de kan tillföra slutkunden.

I någon mening har Infront lite av en särställning hos Dell. 2012 blev de utsedda till årets partner och som den marknadschef han är lyfter Henrik fram att de alltid varit väldigt snabba på att ta till sig de nya teknologier som Dell fått in främst genom uppköp.

Du är här med ett uppdrag från Dell. Men har du varit på några av sessionerna?
– Jo, det ligger också i mitt intresse. Nästa pass är nog ett av de jag är mest nyfiken på. Det ska handla om nästa generations servrar.

– Men det har också varit intressant att höra om Compellent och Equallogic, kring flashbaserade lösningar.

Har du lärt dig något?
– Man lär sig alltid något nytt. Men det är klart, går du relativt regelbundet på dragningar hänger man ju med bra, det blir lite upprepningar.

Hur skulle du beskriva Dell som partner?
– Som en väldigt lyhörd partner, förmodligen av den enkla anledningen att det är en relativt ny partnerorganisation. Den har funnits sedan 2008, men man har tagit stora steg varje år och sen ett flertal år tillbaka är man väldigt partnerfokuserad.

Vad har de kvar att lära innan de blir den optimala leverantören ur ert perspektiv?
– Man kan väl aldrig bli klar … i år tror jag är det första året som Dells partnerförsäljning kommer att passera 50 procent i Sverige. Men det är klart att som partner vill du att så mycket som möjligt ska gå indirekt. Så ett ännu närmare samarbete kanalen.

Dell Winter Tour ska enligt marknadschefen Thomas Weimer ses som ett ”marknadsföringsfönster” där de visar vad Dell är idag och vart de är på väg.

– Vi är ju ett nytt bolag i dag jämfört med för tio år sen, eller för fem år sen. Majoriteten av all ny [teknologi] vi har, har vi förvärvat de senaste sex åren, säger han.

Evenemanget i Stockholm är det sista av tre på turnén. De två tidigare ägde rum i Malmö och Göteborg. Där lyftes för övrigt IT Gården respektive ITF fram på motsvarande sätt som Infront.

Filed in: Nyheter Tags: , ,
© 2017 AHA IT-Media AB all rights reserved