Ingram Micro med partners intog Gröna Lund

Vi vaknade upp till ett minst sagt gråmulet Stockholm när det var dags för årets mest fartfyllda återförsäljarevent, User Experience på Gröna Lund.

Det var kallt och ruggigt men allt eftersom besökarna strömmade till steg värmen.

Under dagen bjöds på intressanta föreläsningar från våra partners. Microsoft stack ut hakan och frågade våra återförsäljare: ”Utvecklar ni era kunder eller säljer ni (bara) Office 365?” och Daniel Antonsson från HP inspirerade oss med tankar kring mångfaldhet och vikten av att lyssna på nästa generation. Bästa sättet att förutspå framtiden är att uppfinna den! HPE hade ett helt team på scen som tog oss med på en hissnande resa. ”Oavsett om kundprofilerna är ”Flygande musen”, ”Fritt fall” eller ”Insane”. HPE gör Hybrid IT enkelt, kom och åk med oss!”.

Mellan föreläsningarna välkomnades alla återförsäljare in i vårt mässtält där leverantörerna stod redo att ta emot. Lars Esping på HP jobbar med print och var mycket nöjd över det stora intresset.

– ”Vi hade en bra känsla med oss från ert förra event på Kolmården och det är väldigt kul att få vara tillbaka och träffa alla på Ingram Micro och våra gemensamma återförsäljare”.

Kaffet hade en strykande åtgång och när det var dags för lunch fanns det såväl hamburgare, fish’n ships och mexikanskt att välja på. Efter lunch bjöds det på ytterligare seminarier från Cisco, Dell, Samsung och Lenovo och besökarna fick med sig massa ny inspiration för att utveckla affärerna och kundupplevelserna.

Inne i mässtältet stod en nöjd Henrik Diurson som till vardags är kanalansvarig på Fujitsu.

– ”Vi värderar verkligen dessa event med Ingram Micro högt då ni alltid har en förmåga att locka in många och rätt besökare. Det har varit riktigt bra tryck idag och det var väl investerad tid för oss att vara här”.

När klockan slog fyra öppnades portarna och det var fria åk till alla attraktionerna inte bara för kunderna utan också deras inbjudna familjer och vänner och det dåliga vädret var glömt för länge sedan.

Vi skickar ett stort tack till leverantörer, partners och återförsäljare som gjorde dagen möjlig. Med er i sällskap kan vi utveckla vilken gråmulen dag som helst till en solskenshistoria!

Av: Lisa Valinder Olsson, Marketing Project Manager