Walmart apotek glenpool ok http://sverigepiller.com/ Andrew zimmern hemlös narkoman

ITF om Ruckus: »De förstår partneraffärer bättre«

Läs huvudartikeln: Ruckus Wireless rockar med partner

Medan Ruckus själva lyfter fram teknologin som en av deras främsta styrkor pekar Jonas Goude på partnern ITF, Svensk IT Funktion, på andra delar.

– Det handlar inte så mycket om teknologi. Visst gör Ruckus riktigt bra grejer, men man kan inte sälja på functions and features hur länge som helst.

– Däremot har man ett bra partnerprogram och man förstår partneraffären bättre än många andra leverantörer.

Inte sällan kommer Ruckus till ITF med inte bara leads, utan nästan färdiga affärer, berättar Jonas. Han lyfter också deras distributör Nowire, som även dem kan komma till honom med leads och affärer. ”Det händer ju inte så ofta i den här branschen” konstaterar han.

Men själva partnerprogrammet särskiljer sig inte på något väsentligt sätt mot hur de brukar se ut.

– Det är snarare hur man exekverar på programmet, och att man förstår vad vi behöver. När vi ska ta in nya teknologier behöver vi göra affärer. Det tar tid för oss att lära oss ny teknologi, det tar tid att påverka kunderna. Det kan ju ta upp till ett år för oss att bryta in ny teknologi på marknaden. Om man kan göra det här tillsammans går det snabbare, säger han.

Bra teknik och bra förståelse för sina partner, alltså. Fast det finns ytterligare delar som tilltalar Jonas. Nämligen hur Ruckus skapar funktioner och tjänster av själva nätverket, som den positioneringstjänst Robert Hedén nämner i artikeln intill.

Sammanfattningsvis håller Jonas fram detta tillsammans med den goda förståelsen för partneraffärer, det ”ekosystem” av partner som Ruckus utvecklar och som gör att deras teknik – trots att den kanske inte vinner särskilt många affärer i sig – blir den mest intressanta i många fall.

Filed in: Reportage Tags: , ,
© 2017 AHA IT-Media AB all rights reserved