Small Office Security har blivit vassare, större och – får man förmoda – lättare att sälja i och med en omfattande uppdatering. Målgruppen för den nya versionen är som tidigare företag med upp till 25 anställda.
Kaspersky ger sina partner med småföretag i kundstocken ett nytt vapen i arsenalen. Eller snarare ett som är kraftigt uppdaterat. Det rör sig om Small Office Security-paketet som har funnits på marknaden sedan 2010. Nu har det enligt ett pressmeddelande både vässats och försetts med nya funktioner. Som tidigare är målgruppen organisationer med som mest 25 användare.
För att hjälpa dig att övertyga kunden om erbjudandets förträfflighet pekar leverantören på att den föregående versionen av sviten topptestades av ett enligt uppgift oberoende testlabb, Dennis Technology Labs, under förra året.
Ett urval av nyheterna enligt pressmeddelandet:
– Safe Money: En funktion som automatiskt aktiverar flera skyddslager vid finansiella transaktioner på nätet, vilket gör att företaget är skyddat när de betalar fakturor, gör inköp och hanterar finansiell information.
– Utökat stöd för mobila enheter: Utöver skydd mot skadliga program får dessa enheter även tillgång Kaspersky Labs senaste antistöldteknik..
– Automatiskt skydd vid sårbarheter: Skyddar mot sofistikerade hot som utnyttjar sårbarheter i populära program som Java och Adobe Reader.
– Password Manager: Med denna funktion behöver anställda bara komma ihåg ett huvudlösenord.
– Backup: En tjänst som gör att företaget automatiskt kan säkerhetskopiera viktig data i molnet, på en hårddisk eller en server.
Lösningen har ett slutkundspris på 199 kronor per licens och säljs tillsammans med en partner från leverantörens webbplats.