Lantz ska skapa tillväxt så in i Norden

[KVINNOR PÅ KANALEN] Kristina Lantz, tidigare koncept- och försäljningschef för Berendsen, blir ny marknadsansvarig på IT-bolaget Lundalogik med verkställandet av en offensiv nordisk expansionsplan som främsta uppgift.

Kristina Lantz, marknadsansvarig Lundalogik

2016 passerade Lundalogik Microsoft då bolaget tog ledarpositionen på den 1,7 miljarder kronor stora svenska CRM-marknaden. Kristina Lantz blir en nyckelperson då Lundaföretaget ska skapa samma framgång på den stora nordiska marknaden som beräknas omsätta cirka 3,5 miljarder kronor 2018.

– Kristina är målmedveten med en energi som är på en helt egen nivå. Jag spår framtida norska, danska och finska stordåd de kommande åren, säger Lars Andersson på Lundalogik.

Kristina kliver in i rollen som marknadsansvarig med erfarenhet från både marknads- och säljsidan.

– Det ska inte finnas någon gräns mellan marknad och sälj i en effektiv organisation och det blir min uppgift att se till så att alla marknadsaktiviteter leder till att vi växer genom nya affärer. Samtidigt går jag igång på högt ställda förväntningar och pressen på att nå resultat, så det här jobbet passar mig utmärkt, säger Kristina Lantz som kan se fram emot att lära känna våra nordiska grannar betydligt bättre, med sitt flygande kontor i fyra olika länder.