Maxfocus lyfter dig över konkurrenterna med machine learning

[KANALRÖST] Maxfocus kliver fram med en plattform som ger dig som MSP möjlighet att höja servicenivån till höjder ingen annan når. Plattformen kallas LOGICcards och grunden för den utgörs av ofantliga datamängder från 12 000 av dina kollegor och machine learning – kontinuerlig analys.

images (1)Nyheten borde skapa tryckvågor hos MSP:er. När Maxfocus släpper LOGICcards innebär det inget annat än en revolution. En revolution som bygger på en stor mängd tidigare outnyttjad information och avancerad analys, så kallad ”prescriptive analysis” och maskininlärning, ”machine learning”. Det ger dig som MSP värdefull information om kundens it-miljö och talar också om vilka åtgärder du bör eller kan vidta.

I praktiken öppnar det för merförsäljning – eftersom analyserna hjälper dig att se behov som hittills varit dolda, högre servicenivåer, ökad säkerhet hos kunden och högre effektivitet i dina processer såväl som hos kunden.

Att risken för avbrott i kundens it och affär minskar tack vara analyserna i LOGICcards är ett säljargument som ingen lär ignorera.

Låter det fluffigt, för bra för att vara sant? Nå, det händer inte av sig självt men LOGICcards ger faktiskt ett hittills oöverträffat underlag för varje MSP att skruva upp nivån när det gäller service och försäljning.

Vad sägs om att få en notifiering när en server eller annan enhet hos kunden är på väg att råka ut för problem? Varför det kommer att ske och vad du bör göra för att förhindra det? Det är sådant LOGICcards kan tala om.

LOGICcards kan också upptäcka säkerhetsbrister baserat på händelser i nätverket eller hos enheter som bryter mot etablerade mönster. Eller hitta enheter i nätverket med en avvikande konfiguration, och som också signalerar att något inte står rätt till.

En skön konsekvens av de djupare insikter som LOGICcards ger är att du också knyter kunderna närmare dig. När ditt engagemang i dem ökar, ökar rimligen också deras engagemang hos dig.

Det är inget litet steg Maxfocus tar. Och konkurrenterna lär ha svårt att hänga med. LOGICcards bygger nämligen på det faktum att alla MSP:er som använder plattformen Maxfocus gör det i molnet – Maxfocus har varit molnbaserat ända sedan starten för elva år sedan. Det ger leverantören tillgång till en fantastiskt stor mängd unik information om vad MSP:er gör, hur deras kunders it mår och vilka åtgärder som ger bäst resultat.

Utifrån informationen kan de ta fram analyser som alltså inte bara talar om vad som har hänt eller vad som troligen är på väg att hända i kundernas it-miljöer, utan analyser som alltså kan tala om vad du som MSP borde göra för att nå bästa resultat.

Så resan från tiden när du som MSP främst släckte bränder, arbetade reaktivt, fortsätter. Åtminstone om du använder Maxfocus. Idag ger verktyget inte längre bara överblick och kontroll över kundernas it-miljöer i realtid. Med hjälp av avancerad analys tar de ett rejält kliv framåt och hjälper dig att göra detsamma.

Post Comment