Media Markt har anställt en ny marknadschef i det svenska bolaget. Det är Mia Lund Hanusek, som närmaste kommer från Indiska där hon hade motsvarande roll.
Hon börjar på kedjan i januari, meddelar man i ett pressmeddelande, vars innehåll delvis ser ut som följer:
Media Markt har stått utan marknadschef sedan Johan Rosenblom lämnade företaget i våras och efter en omsorgsfull rekryteringsprocess har företaget nu hittat sin nya marknadschef.
”Jag ser Media Markt som ett företag med stor potential att utvecklas på den svenska marknaden och ser fram emot en spännande varumärkesresa tillsammans med mitt team, varuhuscheferna och den nya ledningen”, säger Mia Lund Hanusek.
I pressmeddelandet står en hel del annat också som i korthet går ut på att det svenska bolagets nya ledning är komplett från och med oktober, då Viktor Davidsson anställdes som ekonomidirektör, eller CFO. Han har tidigare arbetat hos bland andra SAS och konstaterar att Media Markt är ”inne i en utmanande fas” och att de kommer att klara ”alla framtida utmaningar” med ”hårt arbete och professionalitet”.
Ledningen i övrigt består nu av CEO Per Kaufmann och COO Andreas Mauz, som båda tillträdde i juni, samt CPO (inköpsdirektör) Andreas Vogler som kom in under 2012.