Walmart apotek glenpool ok http://sverigepiller.com/ Andrew zimmern hemlös narkoman

Microsoft Surface Pro 3 får varmt mottagande

Alla hyllar Microsofts senaste Surface-modell och vill sälja den. Nu återstår bara frågan vem som får möjligheten. Ännu är det bara de stora kedjorna och Dustin och Atea som kan göra det.

Surface-Pro-3-500px

Microsofts nya surfplatta, som snarare är en bärbar dator, får uppskattning i kanalen. I Göteborg hyllar Inet-vd:n Erik Wickman maskinen, främst för dess större bildskärm jämfört med tidigare version.

Erik Wickman, Inet

Erik Wickman, vd Inet.

– Äntligen! utbrister han spontant när IT-Kanalen frågar vad han tycker.

– Som vi efterfrågat tunna, lätta och slimmade plattor med högupplöst skärm.

Men det är oklart om Inet kommer få möjlighet att sälja den. Inet hade gärna sett att de fick sälja även nuvarande Surface-modeller, men Erik Wickman konstaterar att de ”dessvärre” inte får det.

Bara Dustin och Atea

I dag går som bekant Surface-enheter bara genom Dustin och Atea, samt direkt till de stora kedjorna. IT-Kanalen har frågat Microsoft hur planen för Surface i kanalen ser ut och återkommer givetvis med en uppdatering så fort vi får svar.

Robert Pap, inköpsdirektör Dustin

Robert Pap, inköpsdirektör på Dustin.

Inköpsdirektör Robert Pap på Dustin, som alltså är en av de två återförsäljare bredvid retail som för Surface, är liksom Erik Wickman rejält positiv till nykomlingen.

– Jag tror att det här kommer att passa våra kunders önskmål perfekt, säger han och räknar med att den kommer att lyfta hela Surface-konceptet.

– Den större skärmen tror jag kan locka kunder som tidigare varit tveksamma till skärmstorleken. Speciellt de som kollar på att byta ut sin bärbara dator.

Båda två är överens om att det här är en maskin främst för företagsmarknaden, men Erik Wickman tror att en del av dem även kommer att attrahera konsumenter.

Mark Hammarberg, Elgiganten

Mark Hammarberg, försäljningschef data Elgiganten.

Lyfter konceptet

Elgigantens försäljningschef inom området data, Mark Hammarberg, faller in i lovsången och säger att han ”blev mer överraskad nu än då den andra generationen Surface Pro släpptes”.
– Nu lyfter man produkten till att bli ett starkt alternativ till laptop. Även specifikationerna gör det till en mycket intressant produkt som gör att fler kommer att vilja testa och köpa, säger han.

Om 3:an kommer att lyfta hela Surface-konceptet? Jo, det tror han bestämt.
– Den blir också mycket intressant för företag då den är enkel att ta med sig och har bra prestanda, säger han.

Filed in: Nyheter, Produktnytt Tags: , , , , ,
© 2017 AHA IT-Media AB all rights reserved