Walmart apotek glenpool ok http://sverigepiller.com/ Andrew zimmern hemlös narkoman

Nu lanseras äntligen Surface SWAP!

IT-Kanalen träffade Susanne Asp (Business Manager för Microsoft på Ingram Micro) och Anders Andrén (Solution Manager för Ingram Micro’s B2B tjänster).

De berättade för oss om deras nya tjänstesatsning för Surface. Programmet kommer heta Surface Services och först ut i familjen är utbytestjänsten Surface SWAP.

IT-Kanalen.se

Susanne Asp (Business Manager för Microsoft på Ingram Micro) och Anders Andrén (Solution Manager för Ingram Micro’s B2B tjänster

Inledningsvis pratar vi kort om nyheten att Ingram Micro från och med 1 januari 2017 utökar sin verksamhet i Norden till att även omfatta IT-produkter och -tjänster i Norge, Danmark och Finland. De redan befintliga organisationerna i dessa länder har tidigare främst jobbat med produkter och lösningar inom mobilitet, men genom investeringar i ny personal och kompetens kan Ingram Micro nu erbjuda helhetslösningar anpassade för hela IT- och telekommarknaden. (läs mer här: http://it-kanalen.se/ingram-micro-expanderar-norden/ ). Detta känns extra roligt nu med de nya tjänsterna som de självklart har för avsikt att göra tillgängliga i hela Norden.

Vi liknar nya tjänsten med All Inclusive

Man kan nästan säga att Surface Swap är lite som det populära semesterkonceptet All Inclusive. Det är den bekymmerslösa kundupplevelsen som är i fokus. Kunden ska inte behöva lägga onödig tid på att hitta lösningar på uppkomna problem. De flesta av oss har väl varit med om att en enhet går ner och vilka konsekvenser det kan få i förlorad arbetstid och allmän frustration. Med den nya tjänsten från Ingram Micro i samarbete med Microsoft kan du enkelt se till att du snart är igång igen.

Hur går det till?

I tjänsten, som är en 24 timmars* utbytestjänst för Microsoft Surface, ingår en Surface Servicedesk dit

användaren vänder sig för att få den defekta enheten utbytt. Det hela sker i tre enkla steg:

  1. Felanmälan görs till Surface Servicedesk.
  2. Direkt vid mottagandet av en felanmälan skickas en ny enhet ut.
  3. Den defekta enheten returneras.
    Retursedel samt emballage för retursändningen kommer tillsammans med den nya enheten.

Den nya enheten är på plats inom 24 timmar* och det ingår dessutom Wipe (dataradering) av den defekta enheten. Tjänsten kommer att vara tillgänglig för alla Nordiska länder.

*SLA kan variera något beroende på vart användaren befinner sig.

Hur ser upplägget ut?

I priset för tjänsten ingår all hantering, logistik och frakter. Surface Swap kan köpas som ett 24-månaders abonnemang och betalas som en månadsavgift alternativt som en engångssumma. Försäljning av tjänsten sker via Ingram Micros återförsäljare.

Hur ser Ingram Micros vidare satsning inom tjänster ut?

Surface SWAP är första tjänsten av flera inom Surface Services från Ingram Micro.

Bland annat har ett komplett leasingalternativ med Surface och diverse tjänster diskuterats, så förhoppningsvis kan vi redan inom kort komma med ytterligare glada nyheter.

Susanne avslutar med att berätta att det finns en stor efterfrågan och behov av en tjänst som Surface SWAP även i övriga Europa vilket självklart är en positiv möjlighet för Ingram Micro och Microsoft. Dock betonar hon att det viktigaste i slutändan är att öka kundnöjdheten.

 

 

Filed in: Ingram Micro, Microsoft Tags: , ,
© 2017 AHA IT-Media AB all rights reserved