Ny CMO på Upsales

Upsales har under senare år utvecklats starkt i flera led.

Jon Beckman, ny CMO på Upsales

Plattformen har utökats med viktiga funktioner för marknadsavdelningar, antalet kunder och medarbetare har vuxit och kontor har öppnats i Berlin och Malmö.

Som en del i den strategiska utvecklingen av bolaget har Upsales under våren rekryterat Jon Beckman som Chief Marketing Officer. Jon kommer leda ett team av specialister på olika områden inom B2B marknadsföring. Funktionen kommer verka för en tydligare positionering av bolaget och också bidra med att ytterligare stärka det egna erbjudandet för marknadsavdelningar.

Jon kommer närmast från resebranschen där han arbetat med internationell strategisk försäljning mot researrangörer och flygbolag. Han har en lång erfarenhet av B2B försäljning och marknadsföring, bland annat 5 år som konsult inom Marketing Automation och CRM.

Jon berättar om valet att börja på Upsales:

”Jag har sålt, implementerat och arbetat i de flesta större marketing automation och CRM-systemen på marknaden. Något jag länge försökte få till som konsult var att kunna erbjuda kunder en nyckelfärdig helhetslösning med data, marketing automation, CRM och IP-styrd annonsering. Upsales har lyckats få till detta, och dessutom i samma plattform. Det senaste tillägget, Upsales Insights, stärker också helheten ytterligare med en kraftfull och användarvänlig BI-komponent.”

I rollen ingår också uppbyggnaden av ett partnernätverk. Jon kommer som Channel Sales Director leda Upsales arbete med att etablera en partnermodell där konsultfirmor, reklam- och webbyråer, ges möjligheten att utöka sitt erbjudande till sina kunder med Upsales olika komponenter.

Johan Nilsson, VD på Upsales:

”Vi ser att det är många konsultbolag som letar efter partners som förlänger deras erbjudande. Vårt fokus är göra en sälj- och marknadsplattform i världsklass, ett partnernätverk som förädlar och applicerar vår teknologi i ett sammanhang gör att våra kunder kan få ännu större värde av sin investering. Denna satsning blir dessutom en möjlighet för oss att nå marknader som vi inte känner på samma sätt som vår hemmamarknad i Norden.”