Samsung fortsätter att satsa hårt på marknadsföring. Nu handlar det om inget mindre än att öppna egna, fristående butiker. Phone House har fått uppdraget och 60 butiker ska öppnas inom tre månader på sju marknader, varav Sverige är en.
Så här beskriver man tilltaget i ett pressmeddelande:
Besökare kommer mötas av en helt ny shoppingupplevelse som förenar butiks- och teknikinnovationer såsom Phone House egna säljverktyg som baseras på Samsungs tablets.
Tillsammans skapas ett helt nytt butikskoncept, som visar bredden i produktlinjen för kunderna samtidigt som det innebär nya investeringar och det skapas nya arbetstillfällen i återförsäljarledet.
– Vi är mycket glada över att Samsung valt oss som preferred partner i Europa för deras nya butikskoncept, säger Johan Järnliden, marknadsdirektör, Phone House Sverige.
– Det nya samarbetet kombinerar Phone House erfarenhet av butiksförsäljning med ett av världens största varumärken, vilket kommer att underlätta människors vardag genom uppkopplad teknologi.
Samsungs officiella kommentar:
– Det känns mycket inspirerande och spännande att vi fortsätter att utveckla vårt samarbete med Phone House och att vi nu kan gå vidare och realisera arbetet på den svenska marknaden, säger Björn Hansen, nordisk säljchef telekom på Samsung.”
Läs mer
Pressen ökar på dominanterna Samsung, Apple efter rekordåret 2013