Razer vill locka musikälskare med fyra nya lurar

Den amerikanska tillverkaren av speltillbehör Razor vidgar sina vyer, eller snarare sin marknad, och släpper inte mindre än fyra nya hörlurar på ett bräde. Målgruppen är alltså inte gamers, utan music lovers.

De fyra modellerna delar namnet Adaro, men skiljer sig enligt uppgift åt såväl när det gäller ljudåtergivning som utformning.

De allra mest mobila kunderna kanske börjar med att titta på modellen In-ear. Namnet förklarar tämligen väl vad det handlar om.

Traditionalisten vänder snarare blickarna mot Stereos, vilka beskrivs som ”analoga” lurar.

Den trådlöse kunden lockar du förmodligen bäst med Wireless och den fjärde kundkategorin som Razer vill täcka in är diskjockarna, med modellen DJ.

Hur lurarna låter eller hur bra de kommer att sälja har IT-Kanalen ingen aning om. Men med tanke på Razers renommé som leverantör av gamingtillbehör lär åtminstone ljud och kvalitet hålla godkänd nivå.

Razer distribueras av bland andra Captech, Deltaco och PCB Distribution.

[slideshow_deploy id=’580′]

Post Comment