Ricoh bäst i Dell-klassen – kammar hem två priser

En snabb tillväxt inom i synnerhet datacenterförsäljning gjorde att Ricoh fick ta emot pris av Dell under leverantörens partnerträff i Bryssel.

Svenska Ricoh vann priset som Sveriges bästa Dell-partner och som en av sex EMEA-partner fick de också utmärkelsen Dell Platinum Partner of the Year.

— Det känns väldigt hedrande och positivt att Ricoh Sverige fått dessa priser. Vi ser det som en bekräftelse på att det målinriktade arbetet i vår organisation mot ökad tillväxt inom it verkligen uppskattas. Tillsammans med Dell Sverige har vi fått många nya nöjda kunder, vilket ger oss tillförsikt inför framtiden, säger Hans Svensson på Ricoh Sverige, med titeln Partner Alliance Manager IT.

Datacenter växte

Återförsäljaren har enligt ett pressmeddelande haft en ”överväldigande tillväxt” och är en av Dells snabbast växande partner i Sverige. De har även gjort en betydande resa från att sälja klienter till att sälja heltäckande datacenterlösningar från Dell.

— Ricoh är en välförtjänt vinnare som påvisat en fantastisk tillväxt, levererar tjänster med nationell täckning och utvecklat hela Dells produktportfölj hela vägen in i datacentret. Vi ser en imponerande tillväxt i såväl kanal som distribution för Dell i Sverige och det är extra kul att prisa partners med de här utmärkelserna, säger Anders Kalmerström, kanalchef, Dell Sverige.

Under träffen, som var den sjätte i ordningen, betonade Michael Dell betydelsen av Dells relation med partnerkanalerna. Han pekade på hur relationen har utvecklats genom att nu involvera kanalen i varje skede av produktens livscykel, från design till marknadsföring och genomförande.

Partner allt mer inblandade

— Våra partners är en integrerad del av Dell och när de lyckas, då lyckas Dell. Vi satsar på våra partners och vi ser att vi växer affärer tillsammans. Det är en spännande utveckling, ännu mer spännande när man betänker framtida möjligheter, säger Michael Dell.

Dell har nu 158 partners på en Premier-nivå i EMEA och har haft en tillväxt av antalet partner på 33 procent under det senaste året. Under konferensen utsågs en vinnare från varje land. Sex partners i EMEA-regionen utsågs till Platinum Partner of the Year.

 

Post Comment