Så ökar Max Focus lönsamhet och kundlojalitet

IT-guys-MAXServiceDesk[KANALRÖST COMMUNICA] Om det fanns ett sätt att öka försäljningen utan att kostnaderna steg, skulle du bli nyfiken? Om någon talade om att öka kvaliteten i din it-leverans utan att det blev dyrare, skulle du lyssna? Nå, läs det här. Det handlar om en lösning som hjälper dig till detta. Och ger dig lojalare kunder.

Det var inte så här det skulle bli. Tanken dyker upp hos dig allt oftare. Men du kan inte göra något åt det. Finns ingen tid, finns inga luckor i schemat. Dina kunders it-miljöer är din högsta prioritet, din affär och din framgång.

Därför blir dina dagar allt mer pressade. Därför måste du fortsätta släcka bränder. Därför måste dina högt kvalificerade tekniker fortsätta utföra enkla rutinuppgifter. När de i själva verket skulle kunna utveckla kundernas it, göra både dem och ditt företag mer framgångsrika.

Den saknade pusselbiten heter Max Focus

Så tänker du. Men du har fel. Du skulle kunna göra något åt det. Utan att det ens krävs särskilt mycket. Många av våra kunder har hittat pusselbiten som gör att de kan lyfta sig ur den pressande vardagen i rollen som dina kunders it-avdelning.

Pusselbiten heter Max Focus och är en ständigt växande plattform som utgör en grund för en rationell, säker och mer lönsam hantering och optimering av it-miljöer. I Sverige har ungefär 150 leverantörer insett vad den kan göra för dem och globalt används den av uppåt 12 000 företag, såväl mindre aktörer som stora service providers.

De använder den för att den hjälper dem att upprätthålla en stabil, säker it-miljö utan att för den skull behöva sitta dygnet runt och vaka över servrarna. Max Focus sköter det.

Och för att den ger dem möjlighet att agera innan det är försent. Innan felet är ett faktum. Allt som oftast innan ens kunden vet att något håller på att gå galet.

Ökar försäljningen

Max Focus ger dem också möjlighet att släppa tidsödande och för all del rätt tråkiga – men livsviktiga – rutinåtgärder genom en hög grad av automation.

De har sett att lösningen också ger dem möjlighet att engagera sig i flera kunder. Sälja mer helt enkelt. Utan att behöva anställa mer folk. Vi höjer inte på ögonbrynen när vi ser hur leverantörer som börjar använda Max Focus ökar sin kundstock med över 50 procent med befintliga resurser. Vi gläds förstås, men vi har sedan länge vant oss vid att det är så utvecklingen ser ut för många Max Focus-kunder.

En annan naturlig del i utvecklingen är att affärerna med befintliga kunder växer. Produkten utvecklas nämligen hela tiden och förses med nya funktioner som kan ge dig ett ännu större och tryggare grepp om kunden.

Ständigt växande plattform ökar kundengagemanget

Det är också en naturlig konsekvens att kundernas lojalitet ökar i takt med att nivån på servicen stiger och deras it helt enkelt fungerar allt bättre. Sådant känns förstås bra. Men framför allt är det bra för affärerna, som då tenderar att bli större och fler.

Max Focus är en komplex lösning – under huven. För dig och för kunden är den enkel. Allting ligger i molnet. Det har det gjort sedan starten för 11 år sedan. För att det är enklast så, för alla. Det innebär bland annat att du kommer igång snabbt och att du faktiskt inte ens behöver bestämma dig förrän du har kört plattformen i 30 dagar.

Så tänk annorlunda. Använd din it smartare, använd dina tekniker smartare. Bygg dina kunders it smartare. Bli lönsammare.

Läs mer om Max Focus hos Communica.

Post Comment