Walmart apotek glenpool ok http://sverigepiller.com/ Andrew zimmern hemlös narkoman

Salesforce presenterar Einstein Artificial Intelligence – världens första kompletta CRM-system med AI

Salesforce, världens ledande leverantör av CRM-lösningar, meddelar idag att Einstein AI nu är tillgängligt för alla kunder inom försäljning, service, marknadsföring, handel med flera områden.

Einstein, ingår i Spring ‘17, Salesforces 52:a stora produktrelease på 18 år, och används redan av kunder för att växla ut smartare kundupplevelser som gör verklig skillnad samt av utvecklare som vill använda AI i nästa generations CRM-appar.

Salesforce lanserar även Einstein Vision, en uppsättning kraftfulla nya API:er som gör det möjligt för utvecklare att förse CRM med bildigenkänning och snabbt bygga AI-drivna appar. Einstein Visions bildhantering gör det möjligt för företag att bättre använda information i fotografier. Det gäller allt från att bedöma lagerstatus vid inventering och produktkvaliteter till att identifiera konsumenttrender och kundpreferenser. Nu kan varje utvecklare dra nytta av förinställda program för bildklassificering, utveckla sina egna verktyg för utvärdering av kunder eller hantera många, på olika sätt specialiserade, metoder för bildigenkänning.

– Världens främsta CRM är nu också världens smartaste CRM med Salesforce Einstein tillgängligt för miljoner användare. Med Einstein gör vi AI mer demokratiskt. Vi gör det möjligt för alla och nå nya höjder av produktivitet och skapa snabbare tillväxt – direkt, med de verktyg de använder varje dag, säger Alex Dayon, produktchef vid Salesforce.

Salesforces kunder hyllar Einstein

– Sales Cloud Einstein är på väg att förändra hur Air France-KLM:s alla säljteam arbetar genom att stärka dem med bättre information så de mer effektivt kan välja ut sina bästa leads och göra smartare val som driver högre intäkter. Med AI inbyggt i arbetsflödena i Salesforce kan vår säljorganisation ta sin produktivitet och effektivitet till helt nya nivåer, säger Henri de Peyrelongue, SVP Commercial Planning, Air France-KLM.

– En hörnpelare i hur vi på US Bank arbetar med våra kunder är att utveckla meningsfulla relationer med de kunder vi betjänar. Prediktiva insikter från Salesforce Einstein säkerställer att alla hos oss som ansvarar för kundrelationer och lån ögonblickligen kan ta sig an varje kunds unika situation. Med Sales Cloud Einstein, kan våra anställda i frontlinjen vara mer proaktiva och veta hur de på bästa sätt kan bemöta varje enskild kund, säger Kate Quinn, Executive Vice President, Chief Strategy and Reputation Officer vid US Bank.

– Våra säljare måste hantera en enorm mängd information varje dag och kämpar därför ofta med hur de ska prioritera sin tid. Salesforce Einstein hjälper Seagate att strömlinjeforma säljprocessen och förse säljarna med rekommendationer om hur de ska gå vidare för att bli mer produktiva och sälja smartare, säger Cristina Schwartz, Director of Sales Automation, Seagate Technology.

AI är här

Till skillnad från vanliga AI-plattformar, som kräver omfattande kundanpassning och en armé av dataingenjörer, demokratiserar Einstein AI med toppmoderna algoritmer som byggts direkt in i Salesforce-plattformen och levereras genom de appar och arbetsflöden som miljoner CRM-användare förlitar sig på varje dag. Einstein drivs av avancerad maskininlärning, djupinlärning, prediktiva analyser, naturlig språkbearbetning och smart datainhämtning och levererar sina rapporter direkt i varje verksamhets affärssammanhang. Eftersom Einstein är inbyggd i Salesforce-plattformen kan kunder specialanpassa sina AI-modeller efter sina specifika behov.

Einstein gör Salesforce till världens smartaste CRM 

Med Spring ’17-releasen finns nu Einstein AI tillgängligt på hela Intelligent Customer Success-plattformen. Kunder som Air France-KLM, Seagate och US Bank drar redan nytta av Einstein för att knyta an till sina kunder på helt nya sätt. Bland Einsteins funktioner märks:

  • Sales Cloud Einstein: Med Einstein Opportunity Insights kan säljare öka sin produktivitet och avsluta fler affärer tack vare information som bygger på vad kunder känner, kännedom om konkurrenter och större engagemang i prospects. Dessa framåtblickande insikter ger underlag för vilka åtgärder som är effektivast, så säljarna bättre kan prioritera sin tid och ägna sig åt rätt kund vid rätt tidpunkt. Einstein Account Insights hjälper säljare hålla sig i framkant med hjälp av insikter från det senaste i nyhetsflödet, inklusive M&A-aktiviteter och finansiella resultat. Med Einstein Activity Capture kan säljare också ansluta sin e-post och sina kalendrar med Salesforce och befria sig från timmar av manuell datainmatning för att istället fokusera på att bygga bättre relationer med sina kunder.
  • Service Cloud Einstein: Einstein Supervisor kombinerar operativa insikter i realtid med smart datainhämtning för att förse ansvariga på företagets sambandsavdelning med information genom många kanaler och AI-drivna analyser för att öka sina agenters effektivitet och kundnöjdheten. Einstein Supervisor kan därtill förutse kundnöjdheten och ge specifika rekommendationer för att förbättra kundupplevelsen.
  • Marketing Cloud Einstein: Einstein Journey Insights använder algoritmer för att analysera hundratals miljoner dataenheter och därmed hjälpa marknadsförare att förstå vilka händelser och förlopp som leder till köpbeslut så de kan optimera kampanjer och andra insatser. Med Einstein Segmentation kan marknadsförare upptäcka kluster av jämförliga kunder och rikta sig till helt nya segment med mer individanpassade och effektiva kampanjer.
  • Commerce Cloud Einstein: Einstein Commerce Insights analyserar orderhistorik, produktdata och kunddata för att utveckla smartare erbjudanden. Nu kan återförsäljare bättre förstå köpmönster och därmed marknadsföra mer effektivt paketerade erbjudanden, förbättra sina erbjudanden i såväl fysisk butik som webbutik och i sina kampanjer.
  • Analytics Cloud Einstein: Som en ny resurs i Salesforce-plattformen kan Einstein Data Discovery automatisera hela det analytiska arbetsflödet genom att analysera miljoner datakombinationer och på några få minuter ge underlag till avgörande affärsbeslut utan att det krävs någon avancerad datavetenskap. Beslutsfattare får interaktiva insikter de kan agera på, direkt i Salesforce. Med ett klick kan dessa insikter presenteras i text och bild, kompletta med diagram och grafer som fokuserar på de som är viktigast och med diskussionsämnen som förklarar dem och därmed gör det möjligt för användaren att kommunicera analysresultaten väldigt snabbt.
  • Community Cloud Einstein: Med Einstein Recommendations och Feed Insights kan företag leverera sitt mest relevanta och populära innehåll – inklusive medarbetare – som filer, grupper och ämnesexperter för att ge sina intressenter individanpassade upplevelser.

Einstein Vision låter alla utvecklare bygga AI-drivna appar

Framsteg i bildigenkänning ger företag nya insikter om sina kunder och låter dem utveckla effektivare processer. Möjligheter med nya Einstein Vision att förse vilken app som helst med bildigenkänningskapacitet inkluderar:

  • Visual Search låter konsumenter använda visuella filter för att hitta produkter som bäst motsvarar deras preferenser och fotografera produkter för att få reda på var de kan köpas – i fysisk butik eller online.
  • Brand Detection analyserar användarskapade bilder i olika grupper och sammanhang i sociala media för att hjälpa marknadsförare att bättre förstå sina kunder och därmed förbättra sin service, förlänga sin räckvidd och maximera sina kampanjers ROI.
  • Product Identification analyserar bilder för att ge säljare och servicepersonal möjlighet att på distans utvärdera produktlanseringar, hantera inventeringar, analysera produktmixer och försäljningspotential.
Filed in: Leverantör Tags: ,
© 2017 AHA IT-Media AB all rights reserved