SAP lanserar nytt supportpaket för företag i digital förändring

SAP lanserar en ny supporttjänst som är speciellt framtagen för företag med en blandning av egna system och molnlösningar, så kallade hybridlösningar.

Supportpaketet heter SAP Preferred Care och är ett tillägg till standardsupporten SAP Enterprise Support.

Det nya paketet är ett komplement till den befintliga molnversionen av SAP Preferred Care och innehåller saputökade och mer flexibelt avropbara supporttjänster. Bland annat ingår en dedikerad kontaktperson för incidenthantering, tillgång till en produktexpert för en specifik SAP-programvara under ett år och ett stort antal tjänster från SAP som löpande optimerar genomförande och drift.

– SAP ger alla kunder en mycket omfattande support och SAP Preferred Care är uppskattat av våra molnkunder eftersom det ger en helt ny servicenivå. Nu ger vi också kunder med egna lösningsinstallationer tillgång till samma tjänster som inte bara skyddar deras investeringar i digitalisering utan dessutom tillför ökad flexibilitet och stor valfrihet, säger Michael Rieder, senior vice president, Global Head of Enterprise Support & Premium Engagements, SAP SE.

– Utvecklingen mot ökad digitalisering är oerhört snabb och en större teknisk komplexitet har gjort att vi ser ett kraftigt växande behov av den här typen av service. Med tjänster som SAP Preferred Care kan företag få den extra support de behöver för att kunna använda tekniken som ett strategiskt konkurrensverktyg, säger Elaina Stergiades, research manager på IDC.

Post Comment