Seavus lanserar Project Viewer med stöd för Skype för företag

Seavus, global distributör av produkten Seavus Project Viewer, har lanserat den senaste versionen av sin programvara som hjälper fler än sex miljoner användare hantera sina projekt och filer i Microsoft Project.

I den nya versionen, Seavus Project Viewer 15, integreras Skype för företag och heltäckande samarbetsfunktioner med direktkommunikation mellan projektdeltagare.

Skype för företag, tidigare Lync, är ett kommunikations- och samarbetsverktyg som kopplar samman företag och hundratals miljoner användare. Med lösningen får användarna tillgång till chattfunktioner, videokonferens och fildelning direkt i programvaran vilket gör det till ett mycket användbart produktivitetsverktyg.

Med Seavus Project Viewers enkla integration med Skype för företag  kan användarna via ett enkelt gränssnitt få information om sina projektmedlemmar, se vilka som är online och skicka direktmeddelanden. Funktionaliteten gör det möjligt för användarna att samarbeta, hitta lösningar på problem och dela information i realtid.

  • I många fall är brist på kommunikation och förståelse av det huvudsakliga problemet anledningen till att projekt försenas eller misslyckas. Därför vill vi med nya Seavus Project Viewer 15 skapa bättre samarbetsmöjligheter mellan team-medlemmar och därmed minska riskerna i projekten, säger Magdalena Jovanovska, Business Development Manager.

Den senaste versionen av Seavus Project Viewer erbjuder även flerdimensionell projektplanering samt diagram och rapporter över resursutnyttjande. Med flerdimensionell projektplanering kan användarna av Seavus Project Viewer strukturera projektens alla uppgifter i en överskådlig tidslinje för att få full koll på aktiviteter och deadlines. De diagram och rapporter av resursutnyttjande som ingår i Seavus Project Viewer gör det möjligt för projektens deltagare att skräddarsy grafiska rapporter och diagram så att de passar projektens individuella förutsättningar.