Walmart apotek glenpool ok http://sverigepiller.com/ Andrew zimmern hemlös narkoman

Smartsign fortsätter växa och expanderar sin verksamhet i Storbritannien

Smartsign växer vidare i Europa och tar nu nästa steg i expansionen genom en stor satsning med en etablering på en av de största marknaderna för Digital Signage – Storbritannien.

Digital Signage är ett område som har en stark tillväxt i Storbritannien. Det handlar om allt från stora företag med flera filialer där både intern och extern information behöver spridas brett och samtidigt till butiks-tv-lösningar och butikskoncept. Allt bygger på digitala informationstavlor som vi i dagligt tal kallar Shop in shop.

smartsign 4

Filip Backlund är Country Sales Manager UK Storbritannien

Smartsign är ett modernt företag som sedan 17 år tillbaka utvecklar och säljer programvara för fjärrstyrning av digitala skärmar. Redan 2008 påbörjade företaget sin internationella expansion genom att sluta ett globalt avtal om Digital Signage i paketlösningar med Philips som stod för skärmar och annan hårdvara. Idag har man också liknande samarbeten med Samsung och NEC. Smartsign blev under våren 2014 först i världen med att använda den nya NEC Android OPS mediaspelare kopplat med en sensor för att styra innehållet på skärmarna för så kallad Butiks TV.

– De senaste åren har vi utvecklat verksamhet i Australien, Canada, Finland, Baltikum och Tyskland där vi tar allt större andel av marknaden, berättar Dan Arrias, Sales Director International Markets, på Smartsign.

­­–För vår försäljning i Storbritannien har vi nu slutit avtal med distributören Ingram Micro, fortsätter Dan Arrias. Vi tar den här satsningen på allvar och har högt satta mål. Det kräver en omfattande organisation för att möta behov och efterfrågan från våra kunder.

Filip Backlund som är nyanställd Country Sales Manager UK ska se till att förverkliga målen i Storbritannien.

– Potentialen för Digital Signage är egentligen hur stor som helst, konstaterar han. Vi kommer att specialisera oss på valda branscher det första året och anpassa våra erbjudanden som vi säljer via ett stort nät av återförsäljare över hela landet.

– Filip Backlund, med sin aktiva karriär inom roadracing i British Superbike, har precis de vinnarinstinkter och det driv vi behöver för att lyckas med vår etablering i Storbritannien. Förmågan att kunna fatta kloka beslut i farter kring 300 km/h är något jag tror han kommer ha nytta av även i sitt arbete med Smartsign, avslutar Dan Arrias.

 

Filed in: Digital Signage Tags: ,
© 2017 AHA IT-Media AB all rights reserved