– Vi har märkt en stor efterfrågan på innehåll och det är jätteroligt att vi nu kan komplettera vår mjukvara med lösningar inom 3D, video, powerpoint, animationer, reklamfilm och en rad andra områden. Det blir också lättare för våra återförsäljare att göra bra affärer när de kan erbjuda paket med hårdvara, mjukvara och innehåll, säger Smartsigns marknadschef Jennie Fredriksson.

Många kunder som väljer bildskärmar och Smartsigns mjukvara för digital skyltning ska ju också fylla skärmar och andra plattformar med innehåll. Den efterfrågan som uppstår vill Smartsign hjälpa till att lösa. Det handlar om allt från skräddarsydda texter till videofilmer, powerpoint-presentationer, foto- och bildskapande samt grafisk design.

– Med vår långa erfarenhet av digital signage har vi sett hur viktigt det är att innehållet är av hög kvalitet för att budskapet ska gå fram. Genom att kunna erbjuda innehållsproduktion kvalitetssäkrar vi ytterligare vår väl etablerade mjukvara för digital skyltning, säger Smartsigns vd Martin Romanowski.

Smartsign kan med sin mjukvara hantera alla typer av innehåll på alla typer av enheter från bildskärmar till smartphones, surfplattor och datorer. Mjukvaran är anpassad för en rad lösningar för till exempel butiker, sjukhus, restauranger, hotell, skolor och intern företagsinformation.

– Vi har nu stärkt upp oss inom digital kommunikation. Det handlar inte längre bara om mjukvara för digital signage för bildskärmar. Vår nya teknik passar för alla typer av digitala plattformar som mobiltelefoner, surfplattor och datorer. Ett företag kan nå sin medarbetare mycket effektivt om man förutom skärmar också kan kommunicera internt via till exempel mobiltelefoner, säger Martin Romanowski.