Smartsign blev vinnare i tävlingen om branschens bästa digital signage-lösning. Tillsammans med NEC och SMS tog de hem priset för sin kampanj med Kärchers fönstertvätt i Clas Ohlssons flaggskeppsaffär i Mall of Scandinavia i Stockholm.
– Det är fantastiskt roligt att vi kan visa upp oss och vinna i denna prestigefyllda tävling med mycket hård konkurrens från hela världen, säger Smartsigns vd Martin Romanowski.
Det är branschorganisationen Daily DOOH (Digital Out Of Home) som korat vinnarna i olika kategorier. Kärcherkampanjen vann kategorin bästa skyltlösning i köpcentra/butiker. I Clas Ohlsons butik står ett ställ från SMS (Smart Media Solution) med en bildskärm från NEC. I skyltstället finns en fönstertvätt från Kärcher och en glasruta där man kan prova fönstertvätten. Två sensorer har byggts in i skärmen. En sensor reagerar när en kund närmar sig stället och då byts budskapet ut till en mer anpassad information. En sensor reagerar när någon lyfter på fönstertvätten. Då visas en instruktion för hur man kan testa den på glasrutan. Allt styrs med mjukvaran från Smartsign. I skyltstället står också en rad kartonger med de aktuella produkterna.
– Här har vi lyckats skapa en lösning som sticker ut och lockar kunden till köp. Utmärkelsen är ett bevis på vi tänker rätt, säger Martin Romanowski.