Stripe lanserar partnerprogram efter önskemål från sina miljontals användare

Stripe, teknikföretaget som bygger ekonomisk infrastruktur för internet, lanserar idag sitt första partnerprogram för att hjälpa sin globala användarbas – nu bestående av miljontals användare – att upptäcka nya, pålitliga partners att jobba med.

Stripes ekosystem innehåller redan tusentals informella teknikpartners, som lockats av Stripes klassledande teknik, API:s och tillgång till dess snabbt växande användarbas. Det har visat sig vara lönsamt, för varje krona som Stripe tjänar kan partners förvänta sig 1,26 kronor. Stripes nya partnerprogram formaliserar det här ekosystemet och ger partners nya fördelar som bland annat:

  • En ny partnerportal med utbildningsmaterial och råd för att bygga säkra och pålitliga integrationer med Stripe.
  • Tillgång till miljontals Stripe-användare genom listor på Stripes galleri ”Works with Stripe” på stripe.com/workswith
  • Prioritetssupport och snabbare hantering av supportfrågor.
  • Exklusiva inbjudningar till betatestning och framtida produktplaner.

Programmet är det första i sitt slag inom onlinebetalningar och innefattar två partnertyper (plattformspartners och Extensions) samt två nivåer (Stripe Partners och Stripe Verified Partners).

Stripes användarbas har växt kraftigt, då hälften av alla företag som använder Stripe dubblerat sin månatliga volym efter två år. Partnerprogrammet ger företag av alla storlekar tillgång till den här uppsättningen av snabbväxande och teknikvänliga bolag som betrodda partners.

”Partners har integrerat med Stripe i flera år,” säger Claire Hughes Johnson, COO på Stripe. ”Faktum är att mer än hälften av våra snabbast växande användare drar nytta av Stripe Extensions. Men allt eftersom Stripe växer har användarna frågat efter enklare möjligheter att upptäcka nya plattformar och appar, därför är vi väldigt glada att idag kunna utannonsera vårt partnerprogram.”

”Vi är väldigt glada att vara en av de första som ansluter sig till Stripes partnerprogram,” säger Seamus Smith, EVP of Worldwide Payments and Banking på Sage. ”Våra gemensamma kunder drar nytta av kombinationen av Sage Business Cloud och Stripes sömlösa betalplattform. Globalt sett ägnar företag i genomsnitt 15 arbetsdagar åt att jaga efter försenade betalningar, vilket är helt oacceptabelt. De problemen kan enkelt åtgärdas med rätt tekniklösningar och genom partnerskapet med Stripe har vi effektivt kunnat lösa detta akuta problem för företag. Vi stödjer helhjärtat programmets långsiktiga målsättning att öka handeln online och att få internets BNP att växa.”

”Vi gläds åt att kunna bli en del av Stripes Verified Partner Program och dela ett gemensamt mål i att hjälpa företag att växa,” säger Jeff Gardner,” Head of Platform Partnerships på Intercom. ”Under interneteran har Stripe och Intercom snabbt blivit livsviktiga verktyg för att både starta företag och få dem att växa. Genom att bli en verifierad partner kan vi skapa ännu bättre upplevelser för de företag som använder Stripe och Intercom tillsammans.”