Svenska Mionix vill nå bredare genom Gandalf

Den svenska gamingtillverkaren Mionix har tecknat distributionsavtal med Gandalf Data. Sortimentet inbegriper möss, tangentbord, musmattor och headsets.

Tidigare har Mionix arbetat direkt mot återförsäljarna i Norden, men nu hinner man inte med, säger Mionix vd Carl Silbersky.

– Vi har haft en kraftig tillväxt den senaste tiden och räknar med en 200-procentig ökning mellan juli 2014 och juni 2015. Det har gjort att vi inte kan hantera alla återförsäljare själva och därför har vi valt att samarbeta med Gandalf, säger han.

Förhoppningen är att avtalet med Gandalf  också kommer att hjälpa dem att stärka sin ”redan starka position” på den svenska konsumentmarknaden. Distributören får exklusiv rätt på Mionix sortiment i Norden.

Bo Lönnqvist, inköpschef på Gandalf, kommenterar avtalet:

– Mionix är en svensk tillverkare med innovativt tänkande runt gaming produkter. Det är ett varumärke på stark frammarsch som kompletterar vår produktportfölj perfekt.

Post Comment