Sveriges äldsta it-distributör får nytt ansikte

Gandalf Data firar 30 år genom att skänka sig själv ett nytt utseende. Logotypen byts och det huvudsakliga syftet är att tydligare visa sina kärnverksamhet. 

Gandalf Data
Gandalf Datas nya logotyp, som tydligare ska förmedla kärnverksamheten.

Ingen banbrytande förändring i eller för kanalen, förvisso, men när vad vi förmodar är Sveriges äldsta it-distributör får nytt utseende måste det uppmärksammas. Marknadschef Gary Vallgårda kommenterar den nya profilen:

– Vi ville ta fram en logo som stämmer överens med vad bolaget representerar och vi har lyckats väldigt väl. Givetvis har det varit mycket med diskussioner internt då en ny grafisk profil kan betyda mycket för den igenkänning som har byggts upp under 30 år.

– Men samtidigt är det en föränderlig bransch vi verkar i och ska vi göra en justering så är det rätt tillfälle nu.

För övrigt har Gary Vallgårda låtit oss förstå att Gandalf Data kommer att fira sitt jubileum på flera sätt under året. Men han är hemlighetsfull kring frågorna när, var och hur.

Post Comment