Gandalf Data firar 30 år genom att skänka sig själv ett nytt utseende. Logotypen byts och det huvudsakliga syftet är att tydligare visa sina kärnverksamhet.
Ingen banbrytande förändring i eller för kanalen, förvisso, men när vad vi förmodar är Sveriges äldsta it-distributör får nytt utseende måste det uppmärksammas. Marknadschef Gary Vallgårda kommenterar den nya profilen:
– Vi ville ta fram en logo som sta?mmer o?verens med vad bolaget representerar och vi har lyckats va?ldigt va?l. Givetvis har det varit mycket med diskussioner internt da? en ny grafisk profil kan betyda mycket fo?r den igenka?nning som har byggts upp under 30 a?r.
– Men samtidigt a?r det en fo?ra?nderlig bransch vi verkar i och ska vi go?ra en justering sa? a?r det ra?tt tillfa?lle nu.
För övrigt har Gary Vallgårda låtit oss förstå att Gandalf Data kommer att fira sitt jubileum på flera sätt under året. Men han är hemlighetsfull kring frågorna när, var och hur.