Xerox hjälper sina partner med säljportal i molnet

Med nya säljstödet Smart Centre vill Xerox underlätta jobbet för sina partner. Bland annat genom att ge dem möjlighet att ta tillbaka initiativet i säljprocessen, där kunden ofta har ett försprång idag.

Xerox lanserar nu en samling onlineverktyg som är tänkt att underlätta försäljning och kundkontakt för leverantörens partner.  Verktygen innehåller stöd inom marknadsföring, försäljning och utbildning. Hela plattformen har döpts till Smart Centre, där Smart står för Sales, Marketing, Analysis, Research and Training.

– Det är som att ha en inbyggd säljstyrka som gör research, förser en med marknadsanalyser och utformar säljmaterial. Det ger en enorm fördel för våra partner genom att förkorta säljcykeln, säger Douraid Zaghouani, kanalansvarig hos Xerox.

En del av logiken bakom säljstödet bygger på det faktum att kunden idag har extremt mycket information om produkterna innan de kontaktar en säljare, tack vare de möjligheter till efterforskning som nätet ger. Med det här nya verktyget ska säljarna hos Xerox partner enligt uppgift få en bättre start i säljprocessen genom att ”använda samma verktyg som kunden”.

Med integrerade tjänster som Brainshark, Slideshare och Prezi ska säljarna också kunna spara mycket tid i sammanställning av presentationsmaterial.

Fortbildning av personal på Xerox-sortimentet är ytterligare något som den nya plattformen ska underlätta. Xerox understryker att hela härligheten är tillgänglig från mobila klienter såväl som från gammelklienter.

Post Comment