Radpoint hade nöjet att bjuda in sina kunder för en introduktion av nya sammarbetsparters

Radpoint bjöd in sina kunder till ett halvdags seminarium på Haga Forum, där vi fick träffa deras nya samarbetspartner Logpoint och Okta. Båda tillverkarna introducerar svar och lösningar på ett konkreta och enkelt sätt, där kunder var engagerade samt även många intressanta frågor kom upp och besvarades under deras presentationer.

Vi fick en tid med deras partner Okta- David Hyborn i Sverige.

DavidHyborn
David Hyborn Regional Sales Manager – Nordics

Varför är ni här idag?
Okta har precis utsett Radpoint som återförsäljare och integratör av vår molntjänst för Identitetshantering – IDaaS (Identity-as-a-Service). Än så länge är vi ganska så okända på den svenska marknaden. Här idag kan man kalla för en kickstart på samarbetet, där vi fick möjlighet att berätta för Radoints kunder vilka Okta är, vad vi gör och hur vi kan hjälpa svenska företag och organisationer.
Vad förväntar ni er?
Radpoint erbjuder redan sina kunder lösningar och tung kompetens kring molnsäkerhet. Hanteringen av identiteter och åtkomst för molnet är dock en pusselbit där de fram tills nu har saknat.

På kort sikt har vi tillsammans redan infriat förväntningarna om att komma i kontakt med företag som just nu står inför detta. Vi är övertygade att Radpoint kommer vara en av framgångsfaktorerna när vi nu etablerar Okta i Norden. De har gjort sig kända bland sina kunder för att ha örat mot rälsen kring vilka tillverkare som bäst adresserar morgondagens utmaningar inom IT-säkerhet.

Vad är utmaningen för er 2016?

Den största utmaningen är vi inte är särskilt kända på den svenska marknaden. Det kommer vi jobba stenhårt för att råda bot på och att knyta till oss Radpoint och andra integratörer är ett led i detta. Återkom gärna om ett år så får vi se hur det gått!
Varför ska man välja er som leverantör och ert system?

Vi är ledande inom IDaaS, och det är inte bara vi som säger det, tidigare i år rankande Gartner Okta som ensam ledare inom IDaaS. Jag vill också framhålla några andra argument:

  1. Innovationstakt:  Eftersom vi redan från början byggt vår tjänst i molnet, för molnet, möjliggör detta att vi kan släppa ny funktionalitet en gång i veckan som alla kunder automatiskt kan del av
  2. Antal integrationer:  Våra kunder sparar stora pengar på att inte behöva anlita konsulter för varje ny applikation ska integreras. Vårt partnerprogram innefattar färdiga kopplingar till mer än 4 500 applikationer
  3. Snabbt införande:  Oktas kunder, med flera tusen användare, är ofta i produktion på ett par veckor. För motsvarande projekt som körs lokalt är 6 månader inget onormalt.
  4. Tillförlitlighet:  Vi har idag en tillgänglighet på 99,9992%, en siffra vi sedan starten 2010 öppet redovisar per dag och år (http://www.okta.com/trust ) Väldigt få driftsorganisationer kan presentera något liknande.

På vilket sätt ska ni växa på svenska/nordiska marknaden?

Okta har hela tiden vuxit i takt med att företagens efterfrågan på molntjänster ökat. Redan idag finns det väldigt få alternativ inom CRM, HR Management, IT Service Management och samarbete för den som INTE vill ha SaaS. Fördelarna är helt enkelt för stora, både för slutkunder och applikationsutvecklare.  Nyckeln till vår tillväxt har hela tiden varit Oktas partnerprogram för leverantörer där vi idag har färdig integration till mer än 4 500 molnapplikationer. När helst ett svenskt företag inför någon av dessa SaaS-tjänster kommer man omgående kunna dra nytta av Okta för att göra användarna mer produktiva samtidigt som IT-avdelningen kan automatisera kontoadministrationen.

En viktig framgångsfaktor för den nordiska marknaden är också att finna lokala partners. Vi har redan ett nätverk med flera partners i alla de nordiska länderna, men vi ska bli fler, avslutar David Hyborn.

Därefter intog vi ett efterföljande svenskt klassiskt julbord, med otroligt många läckerheter.

 

[slideshow_deploy id=’10361′]

 

 

Post Comment