A1 Bulgaria väljer konversationell AI-lösning från Artificial Solutions
Hem NyheterAI A1 Bulgaria väljer konversationell AI-lösning från Artificial Solutions

A1 Bulgaria väljer konversationell AI-lösning från Artificial Solutions

Publicerat av: Redaktionen

Artificial Solutions , en ledande specialisten inom Conversational AI (CAI), meddelar idag att A1 Bulgaria har tecknat ett nytt avtal för den bulgariska marknaden tillsammans med Artificial Solutions och dess partner Microsoft.

A1 Bulgaria är en del av A1 Group, en ledande leverantör av digitala tjänster och kommunikationslösningar i Central- och Östeuropa med cirka 25 miljoner kunder, för närvarande verksamma i sju länder: Österrike, Bulgarien, Kroatien, Vitryssland, Slovenien, Nordmakedonien och Serbien

Med LUIS^Teneo, Artificial Solutions molnbaserade integrerade utvecklingsmiljö för organisationer som använder Microsoft LUIS, kommer A1 Bulgaria att distribuera en rad konversationsapplikationer i sin kundtjänst. Apparna distribueras ursprungligen på bulgariska, med möjlighet att utöka räckvidden till andra språk via en smart lokaliseringsfunktion – en unik funktionalitet som tillhandahålls av Artificial Solutions.

Artificial Solutions patenterade hybridstrategi, som använder maskin- och språkinlärning när man tränar en konversationsbot, var en inflytelserik faktor när A1 Bulgaria valde LUIS^Teneo över andra medverkande bolag i upphandlingen.

A1 Bulgaria väljer konversationell AI-lösning från Artificial Solutions

Per Ottosson, VD för Artificial Solutions

“A1 strävar efter att leverera den bästa servicen och användarupplevelsen i alla interaktioner med våra kunder. Med LUIS^Teneo förutser vi kundernas behov och förbättrar kundupplevelsen, samtidigt som vi eliminerar tidskrävande komplexitet. Med Artificial Solutions hjälp kommer vi att snabba upp den digitala förändringsresa vi nu genomför inom A1 Bulgaria för att förbättra kundupplevelsen,” sa Elitsa Shopova, Senior Customer Experience Director, A1 Bulgaria.

”Vi ser fram emot att ytterligare förbättra A1 Bulgarias kundupplevelser med konversationell AI. LUIS^Teneo kan optimera produktiviteten på ett snabbare och mer effektivt sätt jämfört med andra leverantörer på marknaden. LUIS^Teneo skalar dessutom väldigt bra, så att våra kunder kan erbjuda flerspråkiga lösningar till sina kunder, vilket ger A1 Bulgaria möjlighet att snabbt lägga till fler språk,” säger Per Ottosson, VD för Artificial Solutions.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>