Acando vinner ramavtal med Posten Norge
Hem NYHETER Acando vinner ramavtal med Posten Norge

Acando vinner ramavtal med Posten Norge

Publicerat av: Redaktionen

Posten Norge AS har ingått ramavtal med Acando, för leverans av konsulttjänster inom strategi och affärsutveckling.

Acando vinner ramavtal med Posten Norge 1

Sven Ivar Mørch, vd Acando Norge

I upphandlingsförfarandet har Acando visat sin styrka inom områdena innovationsstrategi, logistik och utveckling av värdekedjor, kostnadseffektivitet och förbättring samt digital strategi. Ramavtalet kommer att täcka framtida behov för hela koncernen, inklusive dotterbolag.

Posten Norge AS har en komplex affärsportfölj som spänner över ett brett utbud av affärsområden, produkter och tjänster. Koncernens marknader förändras snabbt och företaget befinner sig i en fas av positionering och vidareutveckling i linje med marknadsutvecklingen, förändrade kundbehov och konkurrenssituation.

Företaget vill ha råd om strategiska utvecklingsmöjligheter, stöd i affärsutveckling och genomförande samt relaterad ekonomisk och administrativ rådgivning.

Acando har lång erfarenhet av företagsutveckling och strategi

Ramavtalet med Posten Norge omfattar hela Norden, och Acando kommer att utnyttja hela sin nordiska organisation i leveranserna. Avtalet har en löptid på två år med en möjlig förlängning på upp till fyra år.

– Att vi vinner detta ramavtal på nordisk nivå är mycket viktigt för oss. Acando har vuxit till en stor koncern och tillsammans har vi en stark position på marknaden, vilket gynnar våra kunder, säger Sven Ivar Mørch, vd Acando Norge.

– Det är otroligt spännande att vi har vunnit ramavtalet med Posten Norge. Acando är ett av Skandinaviens ledande konsultföretag inom logistiklösningar och försörjningskedjor. Vi har en unik miljö inom teknikdriven innovation och kan tillhandahålla tjänster över hela värdekedjan, från strategiska insikter till strategisk formulering i kombination med prototyper och proof-of-concept. Acando har också mångårig erfarenhet av stora förändringsprojekt med fokus på att få organisationen ännu mer kundorienterad för att ytterligare öka effektiviteten, kvaliteten och leveransförmågan. Dessutom har vi lång erfarenhet av projekt som handlar om digital strategi, omvandling och servicedesign hos ledande företag. Vi ser verkligen fram emot ett spännande samarbete med Posten under den kommande tiden, säger Mørch.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00