Accenture gör svenskt förvärv för att stärka digitalerbjudandet

Mattias Boman, Accenture Interactive.
Mattias Boman, Accenture Interactive.

Accenture har förvärvat svenska Brightstep, ett konsultbolag inriktat på digitala affärer. De breddar därmed erbjudandet inom digital marknadsföring och digitala affärer.

Som ett resultat av förvärvet får kunderna nu tillgång till en större grupp specialister med kompetens inom digitala lösningar från Intershop, hybris och Adobe, enligt ett pressmeddelande.

Ser ökade investeringar

– Vi ser att många europeiska företag inom flera branscher, däribland detaljhandeln och tillverkningsindustrin, nu ökar sina investeringar inom content och digitala affärer, och de vänder sig till oss för att få råd kring hur de kan förbättra kundupplevelsen, säger Mattias Boman, Managing Director för Accenture Interactive i Norden.

– Genom förvärvet av Brightstep kan vi bredda vårt erbjudande och hjälpa våra kunder att utveckla de digitala strategier och plattformar som krävs för en optimal kundupplevelse.

Får global räckvidd

Brightstep grundades i Stockholm 2001 och är det senaste i en rad av förvärv som syftar till att stärka och bredda Accenture Interactives erbjudande riktade mot varumärkes- och marknadschefer.

Karl Moberg, VD och medgrundare av Brightstep:

– Vi har arbetat i 14 år för att bygga ett starkt team, och vi är därför väldigt stolta över att bli en del av ett globalt ledande företag som Accenture. Vår samlade kunskap och erfarenhet gör det möjligt för oss att utöka verksamheten och erbjuda våra tjänster till ännu fler organisationer världen över.

– Som en del av Accenture Interactive kan vi nu även erbjuda våra befintliga kunder tjänster inom digital marknadsföring och handel på global nivå, med ännu bredare branscherfarenhet.

Post Comment