Adidas Group väljer svenskutvecklade grafdatabasen Neo4j
Hem NYHETER Adidas Group väljer svenskutvecklade grafdatabasen Neo4j

Adidas Group väljer svenskutvecklade grafdatabasen Neo4j

Publicerat av: Redaktionen

När ett av världens mest kända och värdefulla varumärken satsar på att ge sina onlinekunder en mer personlig upplevelse tar de hjälp av den svenskutvecklade och världsledande grafdatabasen Neo4j. Genom att använda Neo4j kan Adidas Group hantera mycket stora mängder masterdata effektivt och förse kunder, partner och andra med relevant information.

adidas– Den snabbt ökande användningen av grafdatabaser speglar ett växande behov av att kunna omvandla data till värdefulla affärsinsikter. Oavsett om det handlar om att hjälpa ett Lionel Messi-fan att hitta en specifik fotbollsprodukt eller skräddarsy innehåll utifrån kundens favoritlag i basket, gör grafer det enklare för företag som Adidas Group att exempelvis rekommendera en viss produkt, säger Emil Eifrem, grundare och CEO på Neo Technology.

Som för många andra stora företag inom handeln var Adidas utmaning att data hämtas från många olika informationskällor i form av produktdata, marknadsdata, sociala medier, digitala tillgångar och andra delar av verksamheten. Utan verktyg att effektivt samla den informationen upplevde man att företaget gick miste om möjligheten att ge konsumenterna den tydligaste och mest relevanta informationen. Dessutom brottades Adidas med utmaningen att förse medarbetare, partner och andra med data på ett snabbt, säkert och sökbart sätt.

– Vi har många olika källor och flera olika informationsområden. För att göra all data begriplig behövde vi samla den och göra den användbar för oss, säger Sokratis Kartelias, senior project manager på Adidas Group.

Grafdatabasen Neo4j visade sig vara den idealiska lösningen för att skapa en intern tjänst som kan hantera metadata och som gör all data tillgänglig och sökbar – samtidigt som den stödjer nyutvecklade tjänster. Genom att använda kraften i Neo4j kan Adidas Group nu både läsa och tolka data från en mängd källor. Genom att bättre förstå alla dessa komplexa, ömsesidiga beroenden och förhållanden kan man ge kunderna ett personligare bemötande. Samtidigt har man fått ett verktyg för att nå de egna affärsmålen.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00