Advania utses till Aruba Platinum Partner

Publicerat av: Redaktionen

Efter en omfattande process och komplexa certifieringar har Advania fått specialiseringen Platinum Partner av Aruba, ett företag inom Hewlett Packard Enterprise.

Utnämningen innebär att Arubas och Advanias partnerskap fördjupas ytterligare. Tillsammans ska de driva digitaliseringen av nordiska företag och organisationer framåt.

Aruba är en global aktör inom koncernen Hewlett Packard Enterprise (HPE) som hjälper företag och organisationer att maximera fördelarna av molnet, mobila tjänster och IoT. De säkerställer att världens nätverk kan svara upp till den nya generationens teknik, i syfte att inte bara bidra till digitaliseringen – utan även vara den. För att verka i samhällets samtliga dimensioner arbetar Aruba tätt med sina partnerbolag, som anpassar och tar ut bolagets lösningar till slutkund. Arubas partners utses och rankas via ett globalt partnerprogram, Aruba Partner Ready for Networking Program.

Nivåerna Business, Silver, Gold och Platinum utfärdas efter att en rad kriterier har uppfyllts – baserat exempelvis på omsättning, försäljning samt hur väl bolaget uppfyllt olika tekniska och affärsmässiga krav.

Advania, som hittills har legat på guldnivå, har nu tagit sin plats och fått specialiseringen Platinum Partner. För att nå samtliga kriterier inom Platinum har Advania tagit certifieringarna ACMX, ACMP, ACMA, ACDX, ACDP, ACCX, ACCP, ACCA, ACSP, ACSA, ASEAP, ACMS och AIS.

“Vi brukar lite ödmjukt säga att vi är trenden, men det hade inte varit möjligt utan samarbete. Tillsammans är vi trenden. Att gå hand i hand med Advania innebär att vi alltid kan hitta den lösning som fungerar bäst för varje slutkund. För att bli en Platinum Partner krävs enorm kunskap, men Advania är speciella på fler sätt än så. De vågar sticka ut och vara lite annorlunda; Advania går inte i andras fotspår och det gillar vi. Det här var ett naturligt steg vidare efter att de vann vår guldmyra HPE Ingelligent Edge samma kväll som de även vann HPE Partner of the Year på Guldmyran i februari”, säger Marcus Bäckrud, Country Manager för Aruba i Sverige.

Advanias kundgrupper sträcker sig över ett brett spann av branscher och områden. Bolaget hjälper exempelvis skolor, sjukhus och myndigheter med IT-nära tjänster, men även ett stort antal kommersiella aktörer i näringslivet.

“Idag fungerar nästan ingenting utan någon sorts uppkoppling – nätverk är hjärtat till allt. Vi är beroende av uppkoppling när vi jobbar, sover, tränar och äter. Det är inte längre bara en produkt, utan en kreativ lösning som ska matcha med dagens, innovativa teknik. Att bli en Platinum Partner möjliggör ett ännu tätare samarbete med Aruba, vilket innebär att vi arbetar ännu närmare trenden och kan leverera snäppet bättre till våra kunder. Tillsammans kan vi driva på deras digitaliseringsresor snabbare”, säger Tomas Wanselius, vd för Advania Sverige.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00