Under de senaste åren har AJ Produkter satsat stort på att öka sin digitala närvaro. Nu implementerar företaget Episerver Digital Experience Cloud med målet att skapa en oväntat bra kundupplevelse.
Samt effektivisera det interna webbarbetet i de 19 länder där AJ Produkter finns representerat. Implementeringen sker i samarbete med Episervers partner Sigma.
AJ Produkters val av webbplattform är baserat på Episervers ledande ställning inom e-handel och innehållshantering för webben, samt att Episerver erbjuder en mångsidig och flexibel produkt som passar för B2B-företag i AJ Produkters storlek.
Målsättningen är att den nya webbplattformen ska ge AJ Produkter de förutsättningar som krävs för att kunna ligga i framkant och arbeta agilt för att marknadsanpassa sitt digitala innehåll på samtliga marknader inom koncernen. Förhoppningen är att på så sätt kunna erbjuda en digital produktpresentation som överträffar kundens förväntningar.
– AJ Produkter har som målsättning att skapa en förstklassig digital användarupplevelse för sina kunder och vi är stolta över att Episerver Digital Experience Cloud svarar upp mot deras krav på flexibilitet och mångsidighet, säger Hampus Persson, Sales Executive, Episerver